ستاد ملی مقابله با کرونا درباره برگزاری نماز عید فطر تصمیم گیری می‌کند

وزیر کشور گفت: چگونگی برگزاری راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر، کنکور و بازگشایی آستان‌های مقدس و حرم ها در نشست امروز کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا بحث و بررسی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه با اشاره به برگزاری جلسه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: در این جلسه دستورات متعددی بررسی شد که یکی از آنها، بحث روز قدس و نحوه و چگونگی اجرای این روز بود. موضوع دیگر حرم‌ها و آستان های مقدس بود که باید تصمیم گیری شود.

وی دستور دیگر جلسه امروز کمیته را چگونگی برگزاری کنکور اعلام کرد و ادامه داد: روی هر کدام از این موضوع‌ها، بحث‌های مفصلی انجام و در هر کدام هم روش‌ها و راهکارهای مختلفی در جلسه مطرح شد که باید ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره راهکارهای ارائه شده تصمیم بگیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات جلسه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی نماز عید فطر بود که پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شد. از جمله اینکه فقط در شهرهایی که سفید هستند در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌ها نماز عید فطر برگزار شود.

رحمانی فضلی افزود: پیشنهاد دیگر این بود که در شهرهای سفید و زرد که بیش از ۴۰۰ شهر را شامل می‌شود، نماز عید فطر با همین شرایط برگزار شود؛ همچنین پیشنهاد شد نماز عید فطر در کل کشور با رعایت شرایط پروتکلی در همه مساجد اقامه شود. البته همه تصمیمات باید به ستاد ملی مبارزه با کرونا انتقال داده شود و ستاد روی این موضوع‌ها و پیشنهادات تصمیم بگیرد. بنابراین اعلام این تصمیمات قطعیت ندارد و وقتی قطعی است که ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم بگیرد.

کد خبر 423647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.