رکورد تولید گوشت و تخم مرغ در ترکیه شکسته شد

بر اساس داده‌های مرکز آمار ترکیه، در سه ماه نخست امسال (ژانویه-فوریه-مارس) ۵۴۸ هزار و ۱۶۵ تن گوشت مرغ و ۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۴۲۵ هزار عدد تخم مرغ در سراسر کشور ترکیه تولید شده بیشترین مقدار در 10 سال اخیر به شمار می رود.

به گزارش ایمنا، بر اساس داده‌های مرکز آمار ترکیه، در سه ماه نخست امسال (ژانویه-فوریه-مارس) ۵۴۸ هزار و ۱۶۵ تن گوشت مرغ و ۵ میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۴۲۵ هزار عدد تخم مرغ در سراسر کشور ترکیه تولید شده است. با این حساب، بالاترین میزان تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در سه ماه نخست سال در ۱۰ سال اخیر به ثبت رسید.

در ماه ژانویه ۱۸۳ هزار و ۷۱۳ تن، در ماه فوریه ۱۷۲ هزار و ۸۲۳ تن و در ماه مارس امسال ۱۹۱ هزار و ۶۲۹ تن گوشت مرغ تولید شده است.

در این راستا، در سه ماهه نخست سال به ترتیب در ماه ژانویه ۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون و ۵۲۶ هزار عدد، در ماه فوریه ۱ میلیارد و ۶۷۳ میلیون و ۷۴۴ هزار عدد و در ماه مارس نیز یک میلیارد و ۶۵۲ میلیون و ۱۵۵ هزار عدد تخم مرغ در کشور به تولید رسید.

بر این اساس، میزان ذبح مرغ در سه ماهه نخست امسال با افزایش ۳۹.۲ درصدی نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۱، به ۳۱۰ میلیون و ۶۹۳ هزار قطعه رسیده است.

منبع: آناتولی

کد خبر 423642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.