تصمیمی برای بازگشایی روزبازارها در قم گرفته نشده است

معاون خدمات شهری شهرداری قم پیرامون بازگشایی روز بازارها با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: در مجموع تصمیمی برای بازگشایی روز بازارها در قم گرفته نشده است.

به گزارش ایمنا، سید امیر سامع در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم با اشاره به بازگشایی روز بازارها و تشکیل آن با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری داشتیم پیشنهاداتی ارائه شد، اما در کل تصمیمی برای بازگشایی روز بازارها در قم گرفته نشده است.

وی با اشاره به شرایط این بازگشایی گفت: با در نظر گرفتن شرایطی همچون پراکندگی جغرافیایی، محدود کردن، تفکیک مشاغل پرخطر و کم ریسک، تعداد روزها و تعداد شرکت‌کنندگان می‌توانند این روز بازارها اقدام به فعالیت کنند.

معاون خدمات شهری شهردار قم تصریح کرد: پیشنهاد شد روز بازاری که با ۸۰۰ نفر تشکیل می‌شده و اقدام به فعالیت می‌کرده با ۲۰۰ نفر تشکیل شود و یا برای مشاغل با ریسک پایین و کم‌خطر کارت صادر کنیم و به مشاغل پرخطرتر این کارت را ندهیم.

وی با بیان اینکه در این طرح به مشاغل پرخطری مثل کهنه‌فروشان، فروشندگان غذای فله‌ای و یا پرنده فروشان کارت نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: به‌طور کلی فعالیت مشاغلی که جزو مشاغل پرخطر به‌حساب می‌آیند با مسائل بهداشتی منطبق نبوده و از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

سامع تأکید کرد: با توزیع این کارت، روز بازارها در نقاطی که دید شهری ندارد و وسیع است مثل جمعه‌بازار ظهور که در خیابان ظهور واقع شده تشکیل خواهند شد که در این صورت فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت اتوماتیک رعایت خواهد شد.

وی با بیان انواع روز بازارها، گفت: برخی از روز بازارها، روز بازارهای روز هستند که در سطح شهر بیش از ۲۰ فروشگاه از سوی سازمان میادین به‌صورت روز بازار در حال فعالیت‌اند، همچنین فروشگاه‌های بخش خصوصی مثل جانبازان، یک مدل دیگر از روز بازارهای فعال در سطح شهر است.

معاون خدمات شهری شهردار قم ادامه داد: روز بازار موقت ریحان یکی دیگر از انواع روز بازارها بوده که این مراکز بدون ساخت و ساز و دریافت مجوز از شهرداری اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند.

وی از ساماندهی روز بازارهای ریحان در سطح شهر خبر داد و گفت: این روز بازارها از شانزده مورد به یازده مورد رسیده‌اند.

سامع با تأکید بر برخورد با تخلفات روز بازارهای موقت ریحان، تصریح کرد: جلساتی با نیروی انتظامی و اداره بهداشت داشتیم مبنی بر اینکه در صورت تخلف از سوی این روز بازارها، با آن‌ها برخورد جدی شود، همچنین برای این بازارها ورودی گذاشته‌ایم اما نفس این بازارها این بوده که صبح تشکیل و عصر برچیده شود.

وی با تاکید بر محدودسازی، استانداردسازی و ارتقای کیفیت این روز بازارها عنوان کرد: این زمین‌ها متعلق به شهرداری نبوده و استانداردسازی این اماکن به‌صورت دائم انجام می‌شود و سعی در افزایش کیفیت روز بازارها داریم.

معاون خدمات شهری شهردار قم پیرامون راه‌اندازی ناوگان اتوبوس‌رانی، گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که با رعایت مسائل بهداشتی اقدام به راه‌اندازی ناوگان اتوبوسرانی کند.

کد خبر 423640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.