لیتوانی هم آزاد شد اما متفاوت از گذشته!

پس از گذشت ۶ هفته از محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کرونا در کشور لیتوانی، بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها فعالیت خود را از نو، اما متفاوت با گذشته، آغاز کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با شروع محدودیت‌ها در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، اغلب مراکز تجاری و تمام رستوران‌ها و کافه‌ها به مدت ۶ هفته تعطیل شد. اما پس از پایان این دوره، دولت لیتوانی به صاحبان مشاغل اجازه داد با رعایت اصولی تعیین شده فعالیت خود را از نو آغاز کنند. به عنوان مثال، صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها مجاز شدند تنها در فضای باز میز و صندلی‌های خود را بچینند و به پذیرایی از شهروندان بپردازند و این اولین بار در تاریخ ویلنیوس است که هیچ رستورانی حق پذیرایی در فضای داخلی را ندارد.

بسیاری از رستوران‌های شهر در صورت دارا بودن از فضای کافی در مقابل خود میزها را روبروی رستوران چیده‌اند و آن‌هایی نیز که از فضای کافی برخوردار نیستند، تمام تجهیزات رستوران را به نزدیک‌ترین پارک محل منتقل می‌کنند و در آنجا پذیرای مشتریان خود هستند. البته انتقال رستوران به پارک نیز مشروط بر عوامل خاصی است؛ پارک فوق نباید بیش از ۴۰ متر از رستوران فاصله داشته باشد و پیش از آن نیز مورد استفاده هیچ رستوران یا کافه دیگری قرار نگرفته باشد.

به نظر می‌رسد که ایده انتقال رستوران‌ها و کافه‌ها به فضاهای باز از استقبال زیادی در میان مردم ویلنیوس برخوردار شده است؛ مردم در این رستوران‌ها از چشم‌اندازهای زیبای اطراف برخوردار می‌شوند، فاصله بین میزها بسیار استاندارد و مطمئن است، همه کارکنان اصول بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند و ماسک و دستکش می‌پوشند و مهم‌تر از همه اینکه میزهای غذاخوری به طور مرتب ضدعفونی می‌شود.

البته ظاهراً صاحبان رستوران‌ها با ایده جدید مبنی بر دایر کردن میزهای غذاخوری در فضای باز با مشکلاتی مواجه هستند چرا که دولت تنها وجود دو نفر یا دو خانواده را به طور همزمان در این رستوران‌ها مجاز دانسته است که این تعداد کم جوابگوی مراجعه جمعیت زیادی از مشتریان نیست. از سوی دیگر، هوای ویلنیوس همیشه مساعد نیست و این به نوبه خود می‌تواند مشکلات زیادی را برای صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها به وجود آورد، مثلاً در صورت بارش ناگهانی باران علاوه بر از دست دادن مشتری‌ها، امکان جمع کردن سریع وسایل وجود ندارد.

کد خبر 423632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.