۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کاشت ۲۰۰ هزار شاخه گل در مهاباد

مسئول واحد فضای سبز شهرداری مهاباد گفت: ۲۰۰ هزار شاخه گل به منظور زیباسازی در معابر، میادین و بوستان‌های این شهر کاشته شد.

به گزارش ایمنا، یوسف احمدپور اظهار کرد: شهرداری با کاشت این تعداد بوته گل فصلی و دائمی در بوستان‌ها، فضاهای سبز، معابر و بلوارها، چهره این شهر را در این فصل از سال زیبا و بهاری کرده است.

وی ادامه داد: این گل‌ها شامل شاه‌پسند، ابری، تاج خروس، اطلسی، بنفشه و سایر گل‌های تزئینی است که توسط گلخانه‌های شهرداری مهاباد تولید و در راستای رنگارنگ و زیباسازی در سطح شهر کاشته شده است.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری مهاباد با بیان اینکه تماشای گل و بوییدن آن موجب آرامش و امیدواری انسان‌هاست و این موضوع توسط دانشمندان و محققان اثبات شده است، اضافه کرد: مهمترین عامل در تداوم وجود این گل‌ها در بوستان‌های شهر، همراهی مردم و پرهیز از کندن گل‌هاست و امیدواریم این امر در فصل بهار به خوبی رعایت شود.

احمدپور با بیان اینکه کاشت گل در سطح شهر ادامه خواهد داشت افزود: علاوه بر گل‌کاری، رنگ‌آمیزی جداول و بلوارها، ساماندهی مبلمان شهری، روشنایی و ترمیم وسایل بازی بوستان‌ها نیز از دیگر اقدامات واحد فضای سبز این شهر است.

وی تصریح کرد: رنگ آمیزی المان و مبلمان شهری، پاکسازی و زیباسازی شهری، حذف زوائد و پیرایش شهر، شست‌وشو و پاکسازی اساسی معابر و محورهای اصلی و پرتردد، واکاری و کاشت نهال نیز از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده برای آراستگی سیمای شهری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 423628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.