مقابله با کرونا مستلزم تولید چند نوع واکسن است

بررسی گروهی از محققان نشان می‌دهد که غلبه بر ویروس کرونای جدید مستلزم تولید چند نوع واکسن مختلف است و تنها با یک واکسن نمی‌توان این ویروس را مهار کرد.

به گزارش ایمنا، پژوهشی که توسط گروهی از محققان به سرپرستی آنتونی فاوسی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در مریلند آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد چالش‌های فراوانی بر سر راه مقابله با ویروس کرونا وجود دارد که چشم انداز مهار آن را ظرف یک تا دو سال آینده کمرنگ می‌کند.

تا پیش از این تصور می‌شد برای درمان ویروس کرونا به یک واکسن نیاز است و ویروس یادشده از این لحاظ تفاوت معناداری با سایر ویروس‌های بیماری زا ندارد، اما نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که باید واکسن‌های متعددی برای نابودی این ویروس تولید شده و هر یک به گروه‌های خاصی از مردم تزریق شوند تا بتوان طی چند سال به شرایط عادی زندگی بازگشت.

به گفته لری کوری، یکی دیگر از اعضای این گروه تحقیق، ویروس کرونا موجب رویدادهایی بی سابقه در جهان شده و سرعت گسترش آلودگی و عفونت‌های ناشی از آن بسیار سریع‌تر از هر عفونتی در تاریخ مدرن بوده است؛ برای غلبه بر این چالش به تولید واکسن‌های متعددی نیاز است و تنها یک واکسن نمی‌تواند ویروس کرونا را به طور مؤثر درمان کند.

نویسندگان این مقاله هشدار داده‌اند واکسنی که می‌تواند جلوی ابتلای افراد جوان به ویروس کرونا را بگیرد، لزوماً بر روی افراد کهنسال به درستی و با اطمینان عمل نمی‌کند و لذا باید برای گروه‌های جمعیتی، سنی، نژادی، قومیتی، جنسیتی و غیره واکسن‌های خاص و متفاوتی تولید شود. از همین رو ممکن است یک واکسن کرونا تنها برای درمان افرادی در یک بخش از جهان کارساز باشد و بر روی دیگر افراد به درستی عمل نکند؛ بنابراین تولید واکسن‌های کرونا فرایندی بسیار پرهزینه، زمان بر و دشوار خواهد بود.

به گفته این محققان کشف این مساله، ضرورت همکاری‌های بین المللی کشورها و کنار گذاشتن خصومت‌ها برای تشریک مساعی و به اشتراک گذاری تجربیات محققان کشورهای مختلف را برای غلبه بر ویروس کرونا ضروری می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 423609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.