تعیین تکلیف منطقه «خین عرب» مشهد در قالب طرح‌های موضوعی

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: منطقه خین عرب در حریم واقع شده و به دلیل وجود مغازه‌ها و کارگاه‌های تولیدی شکل صنعتی به خود گرفته است که امیدواریم در قالب طرح‌های موضوعی این منطقه تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد در حاشیه بازدید از روند ساخت و ساز در مناطق دو، سه و چهار، اظهار کرد: در بازدید انجام شده در منطقه چهار موضوع حریم، تفکیک‌های غیرمجازی و استقرار صنایع در این منطقه را محوریت اصلی کار خود قرار دادیم زیرا بهترین زمان برای رسیدگی به این موارد زمانی است که مشغول تهیه طرح‌های تفضیلی هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها یکی از اولویت‌های ما مهم ما در این بازدید میدانی است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه خین عرب بسیار بزرگ است و در حریم واقع شده و به دلیل وجود مغازه‌ها و کارگاه‌های تولیدی شکل صنعتی به خود گرفته است که امیدواریم در قالب طرح‌های موضوعی این منطقه تعیین تکلیف شود.

حسین‌نژاد گفت: بر اساس زمان‌بندی که در شورای راهبری طرح‌های تفضیلی داشته‌ایم، امید داریم که تا دو ماه انتهایی سال، طرح تفضیلی کل حوزه‌ها به کمیسیون ماده پنج ارسال شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز، تصریح کرد: در این امر نیز ما به دنبال یک تعریف ضابطه‌ای هستیم تا بتوانیم از آخرین ظرفیت استفاده از وضعیت موجود را داشته باشیم و با کمک شورای تأمین شهرستان، بحث‌های کنترلی را برای ساخت و سازهای غیرمجاز پیگیری کنیم.

وی با اشاره به ساماندهی خیابان خین‌عرب، تصریح کرد: هر تصمیمی که گرفته شود، طرح جامع حمل و نقل مشهد در آن لحاظ خواهد شد و راه‌های دسترسی و ظرفیت‌های موجود نیز در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت به تصویب خواهد رسید.

کد خبر 423594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.