بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار برای مناسب‌سازی شهر در سال ۹۹

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: امسال حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی با محوریت مناسب‌سازی فضاهای شهری، ساختمان‌های در اختیار شهرداری، پارک‌ها و معابر در مناطق ۱۵ گانه شهر اختصاص یافته است.

علیرضا ابراهیمیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ ستاد مناسب سازی فضاهای شهری در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تشکیل شد تا مباحث مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری را برای افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان را نیازسنجی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کرده و بر نحوه اجرای پروژه‌های مناسب‌سازی نظارت کند.

وی افزود: به این منظور ردیف بودجه اختصاصی در شهرداری اصفهان برای مناسب سازی معابر، پارک‌ها و فضاهای شهری وجود دارد که میزان آن در سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امسال حدود پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های مناسب سازی با محوریت مناسب‌سازی فضاهای شهری، ساختمان‌های در اختیار شهرداری، پارک‌ها و معابر در مناطق ۱۵ گانه شهر اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس بودجه مناسب سازی، در مناطق ۱۵ گانه پروژه‌های اجرایی تعریف شده و همه ساله طبق مطالعاتی که در گذشته انجام شده و فضاها و معابر اولویت بندی شده، به صورت یک سند راهبردی مدون و برنامه‌ریزی شده، پیگیری و در یک افق ۱۰ ساله برای معابر شهر برنامه ریزی می‌شود.

ابراهیمیان با اشاره به افزایش بودجه مناسب سازی در شهر اصفهان، گفت: افزایش بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی سال۱۳۹۰ به ۵.۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ برای مناسب سازی نشان دهنده ضرورت مناسب سازی و مطلوب بودن برون‌داد و نتایج اجرای پروژه‌های مناسب سازی است.

وی در خصوص پروژه‌های شاخص مناسب سازی شهر در سال‌ جاری، تصریح کرد: امسال پروژه‌های شاخص مناسب‌سازی شهر شامل مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری پل‌های تاریخی، محوطه میدان امام (ره)، همسطح سازی ادامه محور چهارباغ تا پل سی و سه پل است.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان در راستای مناسب سازی مسیر درستی را پیموده و پروژه‌های خوبی را در دست اجرا دارد، افزود: متأسفانه سرعت بازتولید مشکلات از سرعت رفع آنها بیشتر است که رفع این مسائل تنها با فرهنگسازی امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: مناسب سازی تنها یک کار لوکس، مازاد و هزینه‌بر برای شهروندان معلول نیست بلکه با مناسب سازی فضای بهتری برای همه شهروندان در شهر فراهم می‌شود و بی‌شک چنانچه شهروندی دارای کمترین توان جسمی و توانایی حرکت باشد به راحتی می‌تواند در شهر تردد کند و البته آیندگان از فضای بهتر و رفت و آمد راحت‌تری برخوردار خواهند بود.

کد خبر 423593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.