اجرای ۶۰ کیلومتر شبکه خطوط انتقال آب در شهر

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: سال گذشته ۶۰ کیلومتر طول شبکه خطوط انتقال آب با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر اجرا شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهر اصفهان بیش از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که از این میزان سه هزار و ۸۰۰ هکتار در اختیار شهرداری است که علاوه بر نگهداری فضای سبز شهر باید تأمین و توسعه خطوط آبرسانی آن را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه با توجه به بازگشایی آب زاینده رود، برای تأمین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز اقدامات خوبی شده است، افزود: برای آبیاری فضای سبز شهر اصفهان ۵۵ میلیون مترمکعب آب نیاز است که در حال حاضر با توجه به شرایط کم‌آبی تنها با حدود ۳۴ میلیون مترمکعب انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: برای رفع مشکلات کم آبی اقدامات خوبی شده است که نمونه آن تغییر گونه‌های گیاهی و استفاده از گونه‌های کم‌نیاز آبی در مناطق ۱۵ گانه، توسعه شبکه خطوط آبرسانی و استفاده از آب‌های خاکستری است

وی با بیان اینکه شهرداری استفاده از آب‌های خاکستری را از سال گذشته در برنامه خود قرار داد و دو تصفیه‌خانه را در مدار استفاده قرار داد، گفت: در حال حاضر ۱۷۰ لیتر پساب تصفیه شده برای آبیاری درختان غیرمثمر استفاده می‌شود.

امیری اظهار کرد: برای احداث دو تصفیه خانه دیگر در مناطق شش و هفت نیز پیمانکار انتخاب شده و قرارداد مربوطه در مرحله تنظیم است تا بتوانیم طی روزهای آینده عملیات اجرایی آن را با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ کیلومتر طول شبکه خطوط انتقال آب با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر اجرا شد که در آینده می‌توان به عنوان زیرساخت از آب‌های خاکستری استفاده بیشتری کرد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش می‌کنیم سال ۱۴۰۰ با استفاده از آب‌های خاکستری ۳۰ درصد فضای سبز شهر را آبیاری کرده و استفاده از منابع آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.

کد خبر 423572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.