بازار هر هفت هنر تعطیل شده است

رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون شب گذشته در لایو اینستاگرامی به سوالات نادر داوودی در خصوص کارکرد هنر در بحران پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا کیانیان بازیگر، نویسنده، عکاس و فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است. او شب گذشته در در گفت‌وگوی اینستاگرامی به موضوع کارکرد هنر در شرایط بحرانی پرداخت.

کیانیان در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط شیوع ویروس کرونا و مشکلات موجود برای وضع هنرمندان فکری شده؟، گفت: خانه سینما هزاران عضو دارد اما تعداد اندکی از این هنرمندان را مردم می‌شناسند، این روزها همه هنرمندان تعطیل‌اند در واقع سینما آواز دهلی است که از دور خوش است و از نزدیک کار پرزحمت و پردردسر است.

او افزود: مشکلاتی برای هنرمند سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی به وجود آمده است، هفت هنر وجود دارد که بازار هر هفت هنر تعطیل شده و هیچ‌گونه نمی‌توان بازار هنر را رونق داد و همه به اینترنت روی آورده و دو فیلم از طریق اینترنت اکران شدند اما بقیه هنرها وضعیت مناسبی ندارند و وزارت ارشاد در سکوت محض است و برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف اعلام نکرده است.

این بازیگر سینما تصریح کرد: افراد خیری هستند که می‌توانند از هنرمند حمایت کنند، چراکه اگر به لحاظ اقتصادی نگاه کنیم مجموعه‌دار برای داشتن آثار بهتر در مجموعه خود باید هنرمند را سرپا نگه دارد.

کیانیان ادامه داد: در بازیگری، طراح صحنه، طراح لباس، دستیار کارگردان، دستیار صحنه، دستیار تولید و گریم فعالیت کردم، ولی در زمینه بیان مسائل بحران که مهمترین آن انقلاب و جنگ دفاع مقدس بود و پس از آن بحران محیط زیستی و بحران‌های سیاسی که در سینما نمود داشته است، نیز ایفای نقش کردم.

وی افزود: در فیلم‌هایی که بازی کردم از بحران‌های محیط زیستی صحبت شده همچنین و در زندگی اجتماعی نیز اطلاع رسانی مربوط به بحران محیط زیست را انجام داده‌ام. سال گذشته نیز نمایشگاه عکس "آب و کارون و بندرانزلی" برپا کردم با این هدف که بگویم این رود و مرداب در حال نابودی‌اند. در کنار این کارون قایق‌هایی وجود دارد که امرار معاش صاحبان آن‌ها از این آب است و حالا بیکار شده‌اند و مرگ‌شان در حال رخ دادن است. با این حال در کنار این مرگ زیبایی هم وجود دارد که وظیفه هنرمند نشان دادن زیبایی‌ها در غم‌انگیزترین شرایط است.

این بازیگر سینما تاکید کرد: واژه "سلبریتی" چند سال است رواج یافته و این فرد کسی است که به هر شکلی معروف شده چه آن خانمی که در آمریکا است، چه "رابرت دنیرو" که تفکرات سالم اجتماعی دارد و یا دی‌کاپریو که طرفدار محیط زیست است. در ایران هرکس که معروف است می‌شود سلبریتی و حتی روحانیون و سیاست‌مداران جزء سلبریتی ها هستند.

وی افزود: کسی که معروف می‌شود صدای رساتری دارد و حرفی که می‌زند دیگران بازتاب می‌دهند از این جهت باید دروغ کمتری بگویند و دردهای مردم را به گوش مسئولین برسانند و عده‌ای از سلبریتی‌ها از این شهرت سوء استفاده کرده و می‌خواهند قهرمان ملی شوند رسالت بازیگری خوب بازی کردن است نه اینکه مشکلات را به گوش مسئولان برسانند و اگر بازیگری بد بازی کرد یقه او را بگیرند چرا که بازیگر ادعای قهرمانی نکرده و وعده نداده است، وعده دادن کار سیاسیون است و از آن‌ها باید انتظار داشت.

کد خبر 423558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.