۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
تفرجگاه بوجه به شهرداری واگذار شد

شهردار خمین گفت: تفرجگاه کوه بوجه که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری زادگاه امام راحل(ره) است پس از دو سال پیگیری تعیین تکلیف و به شهرداری واگذار شد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل مرتضیان اظهار کرد: سند مالکیت این منطقه تفرجگاهی به‌نام اداره کل راه و شهرسازی بود که به‌دلیل قرار گرفتن آن در محدوده شهری و پس از پیگیری زیاد این تفرجگاه با کاربری فضای سبز تحویل مدیریت شهری شد.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری با تمام توان حفظ و نگهداری این منطقه را شروع کرده است و با سرعت در رفع نقایص و آماده سازی آن برای بهره‌برداری بهتر محدوده آن پیشگیری شود.

شهردار خمین گفت: این مکان تفرجگاهی به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری نیازمند تدوین و اجرای طرح جامع است تا از تخریب‌ها و دستکاری غیرکارشناسانه در این محدوده تاریخی جلوگیری شود.

مرتضیان افزود: کوه بوجه یکی از نمادهای ارزشمند طبیعی در خمین است که در سال‌های متمادی همواره محل تجمع برای برگزاری جشن‌های آئینی و مذهبی مردم منطقه بوده است.

وی یادآور شد: زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در جنوب استان مرکزی با ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی و تاریخی متعدد هر سال شمار زیادی گردشگر داخلی و خارجی را به این منطقه فرا می‌خواند و اگر زیرساخت‌های لازم در منطقه بوجه برای حضور گردشگران فراهم شود، می‌تواند علاوه بر اشتغال و درآمدزایی، معرفی کننده فرهنگ غنی و کهن این خطه باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 423555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.