برنامه ۱۴۰۵ با رویکرد سنجش‌پذیری و نتیجه محوری

رییس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ویژگی‌های بارز برنامه اصفهان ۱۴۰۵ سنجش‌پذیری و نتیجه محوری است، گفت: در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ سعی شده مشارکت حداکثری تمامی ذی‌نفعان شهرداری جلب شود.

محمدمهدی توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برنامه پنجم شهرداری برنامه راهبردی «اصفهان ۱۴۰۰» برای افق ۹۵ تا انتهای سال ۹۹ است که سعی شده بخشی‌نگری در آن وجود نداشته باشد و علاوه بر اینکه توسعه شهری در آن دیده شده، به توسعه درونی شهرداری نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ برای سال‌های ۱۴۰۰ تا انتهای سال ۱۴۰۴ خواهد بود، تصریح کرد: از ویژگی‌های اصلی این برنامه سنجش‌پذیری است، رویکردی که در تمامی فرایند برنامه مورد توجه قرار گرفته زیرا هر موضوعی که در آن تعریف و مصوب می‌شود، باید قابلیت سنجش داشته باشد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان ادامه داد: فرآیند سنجش‌پذیری از چشم‌انداز، اهداف کلان، اهداف خرد و تا برنامه عملیاتی وجود دارد و تمام سطوح برنامه، قابلیت سنجش دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد دوم برنامه اصفهان ۱۴۰۵ «نتیجه محوری» است، ادامه داد: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ بخشی نیست، بلکه بر این اساس تعریف شده که در شهر اصفهان می‌خواهیم به چه نتیجه‌ای برسیم و بر مبنای آن نتیجه، حوزه‌های مختلف شهری برنامه‌های خود را ذیل آن تعریف کنند.

توکلی گفت: در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ سعی شده مشارکت حداکثری تمامی ذی‌نفعان شهرداری جلب شود، به گونه‌ای که یکی از ورودی برنامه‌ها تحلیل خواسته‌های شهروندان به عنوان یکی از ذی‌نفعان اصلی برنامه است؛ از این رو جلسات مختلفی را با گروه‌های مختلف مردم از جمله بانوان، فرهنگیان، پزشکان، مهندسان، جوانان، سالمندان و سایر اقشار برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی لازم در ماه‌های ابتدایی سال ۹۸ انجام شد و تیرماه سال گذشته با ابلاغ شهردار اصفهان جهت تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵، به طور رسمی فرایند آن آغاز شد که تحلیل خواسته‌های ذی‌نفعان در همین راستا بود، افزود: شهردار اصفهان در دو سال و نیم گذشته بیش از ۵۲ جلسه با متخصصان حوزه‌های مختلف تحت عنوان سلسله نشست‌های «اصفهان فردا» داشت که فیلم تمام این نشست‌ها تحلیل محتوا شده و خواسته‌های ذی‌نفعان و متخصصان مختلف استخراج و به عنوان یکی دیگر از ورودی‌های برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ بررسی شد.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در فرایند تدوین برنامه، از نظرات مدیران اجرایی سابق شهر و شهرداری اصفهان فارغ از هرگونه جناح‌بندی سیاسی با برگزاری مصاحبه‌ها و جلسات مختلف استفاده و با بسیاری از این مدیران سابق شهر اصفهان که در حال حاضر مدیران سطح کلان کشور هستند، مصاحبه‌هایی انجام شده و نیازهای شهر اصفهان از منظر آنها استخراج و تحلیل شده است.

کد خبر 423550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.