۴۵ درصد از بافت فرسوده تهران نوسازی شده است

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران مساحت بافت فرسوده تهران را سه هزار و ۲۶۸ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۴۵ درصد نوسازی شده است.

به گزارش ایمنا، کاوه حاج علی اکبری با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهر اظهار کرد: عمده نوسازی بافت‌های قدیمی در محلات مختلف تهران به همت شهروندان و با تجمیع ساختمان‌ها انجام شده است.

به گفته وی، مناطق هفت تا ۲۰ پایتخت درگیر بافت فرسوده هستند و میزان بافت فرسوده در مناطق ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵ و ۱۷ پایتخت نسبت به مناطق دیگر شهر بیشتر است.

حاجی علی اکبری ادامه داد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی و کاهش سود ساخت و ساز، نوسازی این بافت‌ها با چالشی بزرگ روبرو کرده است، اما تلاش می‌شود با ارائه مشوق‌ها، نوسازی بافت‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی در خصوص مشوق‌های شهرداری تهران برای نوسازی بافت فرسوده گفت: صدور رایگان مجوز ساخت در این بافت‌ها و اجازه ساخت یک طبقه اضافه موجب شده تا شهروندان خود به نوسازی ساختمان‌های فرسوده ترغیب شوند.

حاجی علی اکبری تصریح کرد: با توجه به اینکه حاشیه سود نوسازی در مناطقی با بافت فرسوده بسیار کم است، شهرداری تهران کمک هزینه‌ای را برای خدمات مهندسی و انشعابات به متقاضیان ارائه می‌دهد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین اعطای تسهیلات ۱۰۰ تا ۱۷۰ میلیون تومانی دولتی با سود پایین به متقاضیان تخریب و نوسازی را مؤثر دانست.

وی از تدوین لایحه مقاوم‌سازی ساختمان‌ها خبر داد و یادآور شد: در صورت تصویب این لایحه در شورای شهر تهران، تسهیلاتی برای افرادی که شرایط تخریب و نوسازی ندارند، در نظر گرفته می‌شود تا نسبت به مقاوم‌سازی ساختمان‌هایشان عمل کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 423546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.