گالری‌ها و حراجی‌های انگلستان بازگشایی می‌شوند

با رایزنی‌های انجمن صنفی هنر در کشور انگلستان، گالری‌ها و خانه‌های حراجی هنر به عنوان "خرده فروشی‌های غیرضروری" شناخته شدند تا بتوانند در طی دو مرحله بازگشایی کنند؛ اما موزه‌ها باید همچنان تعطیل باقی بمانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان در روز یکشنبه نقشه راه خود برای شکستن برخی قوانین قرنطینه و بازگشایی تدریجی کسب و کارها را اعلام کرد. این برنامه در روز دوشنبه به طور کامل تشریح شد، اما با این حال اهالی هنر در انگلستان با این سوال مشترک که چه زمانی می‌توانیم کسب و کار خود را ادامه بدهیم روبرو شدند.

دولت انگلستان برخی مراکز هنری مانند گالری‌ها و خانه‌های حراجی هنر را در دسته "خرده فروشی‌های غیر ضروری" دسته بندی کرده و بدین ترتیب این کسب و کارها در مرحله دوم بازگشایی‌ها می‌توانند از یکم ماه ژوئن میلادی فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

بوریس جانسون در برنامه ۶۰ صفحه‌ای خود به نام "برنامه ما برای بازسازی" هیچ اشاره‌ای به وضعیت گالری‌ها و یا مراکز هنری نداشته است. اما برخی انجمن‌های صنفی با دولت رایزنی کردند تا وضعیت کسب و کارهای هنری نیز مشخص و دستورالعمل‌های بهداشتی روشنی برای این حوزه تصویب شود.

در جدیدترین اظهار نظر رئیس دپارتمان هنر، رسانه و ورزش انگلستان گفته است که: "کارمندان گالری‌ها و خانه‌های حراجی که قادر به انجام دورکاری نیستند، می‌توانند سرکار حاضر شوند و کارهای خود را انجام دهند. همچنین از اول ماه ژوئن این کسب و کارها می‌توانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند. این دپارتمان اعلام کرده که بازگشایی موزه‌ها جزئی از مرحله سوم طرح دولت خواهد بود و قطعاً تا چهارم جولای باز نخواهد شد.

بر این اساس کارمندان خانه‌های حراجی برای قیمت گذاری و بررسی اجناس مختلف قادر به حضور در خانه‌های مشتریان خواهند بود. طبق اعلام دپارتمان هنر، هدف اصلی دولت چرخاندن چرخ‌های اقتصاد است و مراکز هنری مشروط بر اینکه فاصله اجتماعی در آن‌ها رعایت شود می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 423545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.