تمهیدات شهرداری اسالم در مقابله با کرونا

شهردار اسالم گفت: شهرداری از زمان شیوع ویروس کرونا برای مقابله با آن در چندین مرحله معابر و اماکن عمومی این شهر را ضدعفونی کرده و این اقدامات تا قطع کامل زنجیره انتقال ادامه خواهد داشت.

مسعود قوی پنجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال گذشته شهرداری اسالم همانند سایر شهرهای استان گیلان، کلیه معابر و اماکن عمومی سطح شهر همچون بخشداری، ادارات برق، گاز، جهاد کشاورزی، کلانتری، شورای حل اختلاف، صندوق‌های قرض‌الحسنه، وسایل بازی پارک‌ها، نیمکت‌ها، سرویس‌های بهداشتی، دستگاه‌های خودپردازATM، بانک‌ها، جایگاه CNG، ترمینال مسافربری، نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها، خودروهای حمل زباله مکانیزه و ثابت سطح شهر به صورت مداوم ضدعفونی کرده است.

وی ادامه داد: در فروردین ماه امسال طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا تمام اماکن تفریحی همچون طرح ساحلی آلالان و پارک کودک شهر اسالم تعطیل شدند.

شهردار اسالم افزود: به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از ابتلای احتمالی شهروندان و رانندگان تاکسی به این بیماری، تاکسی‌های درون‌شهری به صورت مستمر ضدعفونی و ماسک و اقلام بهداشتی بین تاکسیرانان توزیع شده است.

قوی پنجه اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت کارکنان شهرداری و نیروهای خدمات شهری همه اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده تهیه و در اختیار آنان قرارگرفته است.

وی به همکاری اداره صمت و اتاق اصناف شهرستان تالش در خصوص اطلاع رسانی و جلوگیری از فعالیت مشاغل پرخطر در این شهر اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تجمع و ابتلای شهروندان به ویروس کرونا بازار هفتگی یکشنبه بازار اسالم تعطیل شده است.

شهردار اسالم افزود: در این مدت با همکاری و مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان تالش، نیروی دریایی ارتش جمهوری‌اسلامی ایران، فرماندهی حوزه مقاومت بسیج، هیأت حضرت ابوالفضل (ع)، بازاریان و خیرین، کلیه معابر و مراکز عمومی ضدعفونی و ماسک در بین شهروندان توزیع شده است.

قوی‌پنجه به توزیع چندین نوبت مواد ضدعفونی‌کننده آب ژاول بین شهروندان و دهیاری‌های بخش اسالم اشاره کرد و گفت: شهرداری به منظور استفاده شهروندان برای شستن دست‌ها و حفظ سلامت آن‌ها در پیاده راه خیابان امام خمینی (ره) این شهر روشویی نصب کرده است.

وی بیان اینکه در این مدت شهرداری برای جلوگیری از تجمع و ترددهای غیرضروری شهروندان در سطح شهر با یک خودرو به صورت مستمر اعلام عمومی داشته است. اضافه کرد: شهرداری به منظور اطلاع رسانی بیشتر در جهت پیشگیری و مراقبت شهروندان در مقابل شیوع ویروس کرونا روی تابلوهای محیطی سطح شهر بنرهای توصیه‌های آموزشی را نصب کرده و از طریق فضای مجازی نیز اطلاع‌رسانی کرده است.

به گزارش ایمنا، شهر اسالم با ۱۰٬۷۲۰ نفر جمعیت از توابع شهرستان تالش در ۹۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 423531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.