اصناف آسیب دیده از کرونا تا ۱۵ میلیون تومان  تسهیلات می‌گیرند

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: ۱۰ میلیارد تومان وجوه سپرده شهرداری به بانک‌های قرض الحسنه انتقال یافته تا به وسیله آن تسهیلات پنج تا ۱۵ میلیون تومانی به اصناف آسیب دیده از شیوع کرونا اختصاص داده شود.

ونوس عامری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شورای شهر یزد پس از همکاری‌های بهداشتی در زمان شیوع کرونا به بررسی سایر تبعات این بیماری بر شهروندان اقدام و برای مشکل تعطیلی کسب و کارها و بیکاری شاغلان برنامه ریزی کرد.

وی افزود: با همکاری بانک‌های قرض الحسنه مقرر شد بخش قابل توجهی از سپرده شهرداری یزد به این بانک‌ها منتقل و با امتیاز آن به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا وام قرض الحسنه پرداخت شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه تاکنون ۱۰ میلیارد تومان وجوه سپرده شهرداری به بانک‌های قرض الحسنه انتقال یافته است، تصریح کرد: از سایر شرکت‌ها و اصناف بزرگ دعوت شد تا مانند شهرداری وجوه خود را به این بانک‌ها واریز کنند تا کسب و کارهای آسیب دیده بتوانند از این امکان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون از سوی سایر بخش‌ها برای واریز ۳۰ میلیارد تومان به بانک‌های قرض الحسنه اعلام آمادگی شده که باعث خواهد شد تا میزان دو برابر این مبلغ به افراد متقاضی وام داده شود.

عامری خاطرنشان کرد: قسمتی از این وام مربوط به اتاق اصناف و قسمتی نیز مربوط به مشاغل بدون اتحادیه مانند مربی مهد و مربی کلاس‌های ورزشی است.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد: افزود: کمیته‌ای در شورای شهر تشکیل شد تا ساز و کار پرداخت وام را مشخص کند که نمایندگان امام جمعه و معاون سیاسی استاندار عضو آن هستند.

وی تخصیص وام‌های پرداختی به هر فرد را پنج تا ۱۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این وام‌ها تنفس چهار ماهه دارند و طی دو سال با نرخ سود دو تا سه درصد است.

عامری گفت: برای دریافت وام هر مرجعی افراد زیر مجموعه خود را معرفی می‌کند، به طور مثال اصناف آسیب دیده از کرونا باید از سوی اتاق اصناف معرفی شوند.

کد خبر 423519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.