نیروهای امنیتی افغانستان به حالت «آماده‌باش» درآمدند

اشرف غنی در واکنش به حملات امروز کابل و ننگرهار به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داد تا از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر وضعیت دهند.

‌‌‌‌به گزارش ایمنا اشرف غنی در واکنش به حملات اخیر در ولایت‌های کابل، ننگرهار و لغمان به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دستور داد که از حالت دفاع فعال به‌حالت تهاجمی تغییر موضع دهند.

غنی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت) در بیانیه‌ای گفت که طالبان خلاف خواسته‌های مکرر مردم و حکومت افغانستان و جامعه جهانی مبنی بر آتش‌بس و کاهش خشونت، حملات‌شان را شدیدتر کرده و به جنگ و «افغان‌‌کشی» ادامه داده است.

وی‌همچنین با اشاره به حملات امروز در ولایت‌های کابل و ننگرهار گفت که افغانستان بار دیگر شاهد حملات «تروریستی» گروه‌های طالبان و داعش بوده است.

غنی گفت که در نتیجه این حملات غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان و نظامیان کشته و زخمی شده‌اند.

وی تأکید کرد که به‌منظور جلوگیری و دفع حملات تروریستی بر مردم، نیروهای دولتی و تأسیسات عمومی، نیروهای دولتی باید از حالت دفاعی به حالت تهاجمی تغییر موضع دهند.

وی‌به این نیروها دستور داد که حملاتشان را بر گروه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی از سر گیرند.

غنی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود از طالبان خواست که از «کشتن افغان‌ها به دستور بیگانگان» دست بردارند و برای مبارزه با ویروس کرونا و استقرار صلح دائمی آتش‌بس کنند.

در دو حمله‌ای که امروز به بیمارستانی در کابل و یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار صورت گرفت، دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۸۴ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. اکثر کشته‌شدگان غیرنظامی هستند.

تاکنون مسئولیت این دو حمله را شخص و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

این تصمیم در حالی از سوی دولت افغانستان اتخاذ شد که طی هفته‌های اخیر و علی‌رغم آغاز ماه مبارک رمضان و درخواست مقامات افغانستان و نهادهای بین‌المللی از طالبان برای کاهش خشونت و برقراری آتش‌بس، اما طالبان حملات خود را تشدید کرده‌اند.

منبع: فارس

کد خبر 423513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.