سخنگوی سازمان ملل: مبارزه با کرونا در سوریه نیازمند ۳.۷ میلیارد دلار است

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای پوشش فعالیت‌های بشر دوستانه و مبارزه با شیوع «ویروس کرونا» در سال جاری میلادی در سوریه به بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعتبار نیاز است.

به گزارش ایمنا «استیوان دوجاریک» امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری در مقر این سازمان در نیویورک گفت: امسال برای مقابله با کرونا در همه نقاط سوریه به ۳۸۵ میلیون دلار و برای اجرای برنامه‌های بشردوستانه در این کشور به سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اعتبار نیاز است.

وی افزود: برنامه‌ها و تلاش‌های سازمان ملل برای انجام اقدام‌های حمایتی، آماده‌سازی و کاهش مشکلات در همه نقاط سوریه از جمله شمال غربی و شمال شرقی این کشور با هدایت سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود.

اظهارنظر سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در حالی بیان می‌شود که سازمان بهداشت جهانی بارها هشدار داده که سوریه به دلیل بحران چند سال اخیر با ضعف شبکه بهداشت و قرار داشتن مکان‌ها و زیارتگاه‌های مذهبی در معرض خطر جدی شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

سازمان ملل متحد پیش از این خواستار پایان درگیری‌ها در سوریه و از برداشتن تحریم‌های این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شد و هشدار داد که سوریه به تنهایی توانایی از بین بردن این ویروس را ندارد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

وزارت بهداشت سوریه تاکنون در مناطقی که تحت کنترل دولت است ۴۷ مورد مبتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده که از این تعداد ۲۹ نفر بهبود یافته و سه نفر نیز بر اثر ابتلاء به این بیماری جان باخته‌اند.

مواردی از ابتلاء به این ویروس نیز در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه ثبت شده، اما در مناطقی که تحت اشغال تروریست‌ها است، موردی گزارش نشده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 423490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.