جشنواره فیلم «شرق دور» آنلاین برگزار می‌شود

بیست و دومین جشنواره فیلم «شرق دور» ایتالیا که پیش‌تر به خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاده بود، آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا جشنواره فیلم شرق دور که فیلم‌های محبوب و باکیفیت آسیایی را به اروپا می‌برد، در ابتدا قرار بود از ۲۴ آوریل تا ۲ مه (۱۳-۵ اردیبهشت ۹۹) در اودینه ایتالیا برگزار شود. در ماه فوریه (بهمن-اسفند ۹۸) در پی آن که ایتالیا به یکی از کانون‌های شیوع کرونا در اروپا تبدیل شد، مسئولان برگزاری این جشنواره آن را به ۲۶ ژوئن تا ۴ ژوئیه (۱۴-۶ تیر) موکول کردند. بر اساس آخرین اخبار، این جشنواره در تاریخ مقرر به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

علاوه بر پخش فیلم‌های جشنواره در سیستم ویدئو به درخواست (VOD)، مسئولان برگزاری جشنواره شرق دور به دنبال پخش زنده اینترنتی گفتگو با بازیگران و کارگردانان حاضر در جشنواره و فراهم کردن زمینه لازم برای آن هستند تا مخاطبان بتوانند به صورت آنلاین به فیلم منتخب خود رأی دهند.

از ۳۰ ژوئن تا ۲ ژوئیه (۱۴-۱۰ تیر) نیز بازار و سمینارهای این جشنواره به صورت آنلاین پخش خواهد شد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برنامه جدید شرق دور در پیشرفت (Far East in Progress) اشاره کرد که اولین پلتفرم اروپایی برای حمایت از فیلم‌های ساخت آسیا در مرحله پس از تولید است.

جشنواره شرق دور ایتالیا آخرین مورد از فهرست بلندبالا از جشنواره‌هایی است که به دلیل شیوع کرونا آنلاین برگزار خواهند شد. جشنواره فیلم فانتزی مونترال، ترایبکا، اولدنبرگ و لوکارنو از دیگر جشنواره‌های فیلم هستند که همه یا بخشی از رویدادهای خود را به خاطر کرونا آنلاین پخش می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 423474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.