کشف شهر جدیدی از بیماران کرونایی در چین

کشف میلیاردی مواد ضد عفونی کننده احتکار شده در تهران، دستگیری سه سوداگر مرگ در غرب تهران، کرونایی شدن ۱۴ میهمان مراسم ختم مادربزرگ و آتش سوزی مراتع در بوشهر، عناوین مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته است که در این بسته خبری حوادث مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چین امروز در حالی که بعد از تلاش فراوان، شمار ابتلاء به کرونا را دو رقمی نگه داشته است، مجبور به قرنطینه یکی دیگر از شهرهای خود شد تا مبادا با تبدیل شدن به کانون جدیدی برای کووید -۱۹، تجربه تلخ همه‌گیری آن در شهر «ووهان» دوباره تکرار شود.

بعد از آنکه ۱۱ مورد ابتلاء به ویروس کرونا در شهر «شولان» در مجاورت مرز روسیه و کره شمالی گزارش شد، مقامات چین شهر را به طور کامل قرنطینه کرده و علاوه بر مشاغل، حمل و نقل عمومی را نیز تعطیل کردند.

همه افراد مبتلا در اثر ارتباط با زنی که به ارائه خدمات خانه داری مشغول است آلوده شده‌اند حال آنکه وی می‌گوید اخیراً به شهر دیگری سفر نداشته است.

آمار رسمی چین حاکی از آن است که در این کشور در مجموع، ۸۲ هزار و ۹۱۸ نفر به کرونا مبتلا شدند که از این میان، ۴ هزار و ۶۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کشف میلیاردی مواد ضد عفونی کننده احتکار شده در تهران

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی پایتخت از کشف ۳ هزار و ۲۳۴ بطری مواد ضد عفونی کننده در یک واحد صنفی تهیه غذا در شمال شرق پایتخت به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی تاجیک در تشریح این خبر اظهار داشت: صبح روز ۲۲ اردیبهشت ماه مأموران پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی از دپو و جمع‌آوری مواد ضد عفونی کننده در یک واحد صنفی تهیه غذا در شمال شرق تهران توسط خانمی متصدی واحد صنفی مطلع شدند و بلافاصله برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه صحت خبر تأیید و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیر متهم و بازرسی از واحد صنفی اخذ شد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه مأموران پلیس در بازرسی از واحد صنفی ۳ هزار و ۲۳۴ بطری ۳۰۰ میلی لیتر مواد ضدعفونی کننده احتکاری کشف کردند، گفت: کارشناسان ارزش ریال اموال کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رئیس پایگاه چهارم پلیس امنیت عمومی در پایان خاطر نشان کرد: واحد صنفی موصوف با دستور قضائی پلمب و متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری سه سوداگر مرگ در غرب تهران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از دستگیری ۳ سوداگر مرگ خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان ۷۶ کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک و ۶۲ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش کشف شد.

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند با اعلام این خبر گفت: با دریافت گزارش‌های مردمی و اعلام نارضایتی آنا از مزاحمت‌های یکی از ساکنان محله‌های غرب تهران و تردد تعدادی افراد مشکوک به این مکان، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مأموران معاونت عملیات ویژه مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که مردی با همدستی ۲ تن از دوستانش خانه شأن را پاتوقی توزیع و خرده فروشی مواد مخدر قرار داده است و تعدادی افراد مشکوک به این مکان در تردد هستند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد، دامنه اصلی فعالیت‌های این قاچاقچی در استان البرز و به ویژه شهر کرج می‌باشد و این قاچاقچی مقادیری مواد مخدر از مرزهای شرقی کشور تهیه و در حال توزیع آن در غرب پایتخت می‌باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری متهم و سایر همدستانش و همچنین بازرسی از مخفیگاه آنان در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی ابراز داشت: تیم عملیاتی این پلیس ساعت ۱۳:۰۰ هفدهم اردیبهشت به محل سکونت اعلامی اعزام و موفق شدند مالک اصلی منزل و دو همدستش را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: در جستجوی خانگی مأموران موفق شدند ۷۶ کیلو و ۶۵۰ گرم تریاک و ۶۲ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش در مجموع ۱۳۸ کیلو ۸۵۰ گرم مواد مخدر کشف کنند.

حسنوند در پایان از انتقال همگی دستگیر شدگان به مقر پلیس خبر داد و افزود: هر سه سوداگر برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضائی قرار گرفتند و تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

کرونایی شدن ۱۴ میهمان مراسم ختم مادربزرگ

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا از ابتلای ۱۴ نفر به دلیل حضور در مراسم ختم مادربزرگ در این شهرستان خبر داد.

جلال کریمی گفت: در پی ابتلای یکی از شهروندان فسایی به کووید ۱۹ و با پیگیری اپیدمیولوژیست های معاونت بهداشت برای یافتن افراد مرتبط با این بیمار، ۱۴ نفر که با این بیمار در مراسم ختم مادر بزرگ وی ارتباط داشتند، شناسایی و مورد غربالگری کرونا و انجام تست قرار گرفتند که متأسفانه این ۱۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی تصریح کرد: غربالگری و بیماریابی از افرادی که در این مراسم شرکت داشتند، توسط اپیدمیولوژیست های معاونت بهداشت ادامه دارد و ممکن است این تعداد در ساعات و روزهای آینده افزایش یابد، متأسفانه تعدادی از مبتلایان کودک و افرادی جز گروه‌های پر خطر می‌باشند.

وی با هشدار در خصوص امکان بروز مجدد پیک بیماری در شهرستان فسا اظهار کرد: هنوز خطر بیماری کرونا رفع نشده است و شهرستان فسا، جز شهرهای زرد از نظر خطر شیوع بیماری کرونا محسوب می‌شود و در صورت عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان، ممکن است شاهد بروز مجدد پیک بیماری و ناگزیر از اعمال محدودیت‌های اجتماعی باشیم.

آتش سوزی مراتع در بوشهر

آتش سوزی مراتع بخش طسوج شهرستان دشتی که از ظهر دیروز شروع شده بود خوشبختانه مهار شد.

روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتی اعلام کرد: پس از دریافت گزارش مبنی بر وقوع آتش سوزی در مراتع حوزه طسوج شهرستان دشتی، گروه یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به همراه آتش نشانی شهرداری خورموج به سرعت به محل واقعه اعزام و اقدام به اطفای حریق کردند.

با توجه به اینکه آتش سوزی در مناطق کوهستانی و اراضی با شیب زیاد و دامنه‌های کوه اتفاق افتاده بود امکان استفاده از تجهیزات خودرویی آتش نشانی میسر نبود و آتش نشانان با همکاری مرتع داران و اهالی منطقه با امکانات اولیه مانند آتش کوب دستی و شاخ و برگ درختان اقدام به مهار آتش کردند.

آتش سوزی که ساعت ۱۲ روز دوشنبه آغاز شده بود در دقایق پایانی شب گذشته مهار شد.

علت وقوع آتش سوزی و برآورد خسارت‌ها در دست بررسی است.

کد خبر 423471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.