۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
امنیت مقدمه تحقق ایمنی پرواز است

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: همان گونه که ایمنی پرواز اولین اولویت صنعت هوانوردی دنیاست امنیت مقدمه و یکی از الزامات تحقق آن است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری، در همایشی با میزبانی فرماندهی پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه در چشم انداز ایکائو بر توسعه ایمن، امن و پایدار هواپیمایی کشوری از طریق همکاری کشورهای عضو در سال ۲۰۲۵ تاکید شده است، اظهار کرد: بر اساس سند ۹۷۵۰ دو مورد از راهبردهای پنج گانه ایکائو برای هواپیمایی غیرنظامی شامل افزایش ایمنی هواپیمایی کشوری در سطح جهان و ارتقای امنیت و تسهیلات در سطح جهان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: راهبرد این شرکت، پیشرو شدن در منطقه در مدیریت و ارائه خدمات ایمن، امن و اثربخش فرودگاهی و ناوبری هوایی در توسعه صنعت هوانوردی و خدمت رسانی مطلوب به مردم است.

امیر مکری گفت: مساله امنیت و ایمنی دو مقوله مجزا ولی تفکیک ناپذیر در صنعت هوانوردی است و همان گونه که ایمنی پرواز اولین اولویت صنعت هوانوردی دنیاست امنیت مقدمه و یکی از الزامات تحقق آن است.

وی افزود: تجربه نشان می‌دهد هر زمان امنیت هواپیمایی در دنیا با مخاطره مواجه شده صنعت هوانوردی سریع، عکس العمل نشان داده و در جهت دوری از ناامنی و با وجود تحمل هزینه‌های بیشتر تصمیم‌هایی را اتخاذ کرده که به بازگرداندن حس امنیت به مسافران بیانجامد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور دستوالعمل های بهداشتی مناسبی برای ستاد و فرودگاه‌های ابلاغ شد و خوشبختانه شاهد همکاری و مشارکت همه دست اندرکاران و ارائه دهندگان خدمات در فرودگاه‌ها جهت اجرای بهتر دستوالعمل ها بودیم.

امیر مکری تاکید کرد: ما در فرودگاه‌های کشور همراه با تمام دست اندرکاران تأمین امنیت در جهت ارائه خدمات و تسهیلات بهتر به مردم کشورمان به عنوان یک راهبرد تلاش خواهیم کرد و امید است با همکاری تمام دست اندرکاران این هدف محقق شود.

وی با اشاره به مفاد آئین نامه اجرایی مصوبه شماره ۵۲۹ شورای عالی امنیت ملی گفت: در این آئین نامه به تعیین اختیارها و مسؤولیت‌ها، ایجاد هماهنگی و همکاری و وحدت رویه و انسجام دستگاه‌های ذیربط اطلاعاتی، امنیتی و حفاظتی پرداخته شده که تاکنون نقش تعیین کننده‌ای در ارائه خدمات به مسافران و شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های خدمات زمینی و بهره برداران اماکن فرودگاهی داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ادامه داد: ارتقای سطح خدمات، رفاه و کرامت مسافران در کنار اقدام امنیتی و حفاظتی متناسب یکی از مهمترین اهداف مشترک فرودگاه‌های کشور و دستگاه‌های امنیتی و حفاظتی و اطلاعاتی است.

کد خبر 423464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.