کلیدهایی برای ارتقای کیفیت زندگی مشترک

کتاب «۵۲ رسم با هم بودن» تلاش دارد تا با ایجاد فضای پرسش و پاسخ، مهارت‌های ارتقای کیفیت زندگی مشترک را به مخاطب خود آموزش دهد.

به گزارش ایمنا، انتشارات حدیث راه عشق در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، افزایش پیوند عاطفی بین زوجین و استحکام خانواده، کتاب «۵۲ رسم باهم بودن» را به قلم راضیه ایزدی و محمدرضا عابدی تولید و منتشر کرد. این کتاب با تأکید بر ۵۲ رسم برای تقویت زندگی مشترک و آموزش مهارت‌هایی برای پیاده‌سازی و اجرای این اصول تألیف شده است.

راضیه ایزدی، استادیار مؤسسه آموزش عالی صفاهان و محمدرضا عابدی، استاد دانشگاه اصفهان، از جمله اساتید حوزه روانشناسی و مشاوره خانواده‌اند که کتاب حاضر بر اساس سال‌ها تجربه مشاوره آنها تألیف شده است. ساختار کتاب به صورت گفت‌وگو محور نوشته شده و به همین دلیل خوش‌خوان است و مخاطب را با چالش‌های جدید مواجه می‌کند.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: «اگر زندگی مشترک خود و دیگران را به‌خوبی مشاهده کنیم، متوجه فعالیت‌های مشترکی می‌شویم که همۀ زوج‌های دنیا در سنتی‌ترین تا متمدن‌ترین جوامع مشغول انجام آن هستند. اگر این فعالیت‌ها را که همه‌روزه انجام می‌شود، دقیق‌تر مشاهده کنیم، می‌توانیم به واقعیتی دیگر پی ببریم و آن اینکه این فعالیت‌ها تداوم دارند و هر روز و هر زمان تکرار می‌شوند و باز اگر بررسی خود را دقیق‌تر و دقیق‌تر کنیم، متوجه می‌شویم این فعالیت‌ها نمی‌توانند انجام نشوند. اگر از خود بپرسیم چرا در زندگی زوجی فعالیت‌های مشترکی وجود دارد که تداوم دارند و باید انجام شوند، ذهن‌مان در پاسخ می‌گوید: «خب، زندگی زوجی است و "رسم" زندگی زوجی این است.» این رسم از کجا آمده است؟ رسوم قوانین نانوشته‌ای هستند که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شوند و کارکرد دارند. به‌راستی، کارکرد رسم‌های موجود در زندگی زوجی چیست؟ والدین به‌منظور بهینه‌سازی زندگی زوجی فرزندان‌شان، گاهی به‌طور مستقیم، این رسوم را آموزش می‌دهند؛ ولی غافل از اینکه بچه‌ها این رسوم را قبلاً در زندگی زوجی والدین خود و دیگر زوج‌های دور و بَر، مشاهده و کپی‌برداری کرده‌اند. این کتاب به ۵۲ رسمی می‌پردازد که بنابر قاعده، لازم است در زندگی مشترک در جریان باشد تا بتواند زندگی زوجی را از زندگی فردی متمایز کند.»

انتشارات حدیث راه عشق که پیش از این نیز عناوینی در حوزه ازدواج و زندگی مشترک منتشر کرده است، کتاب حاضر را در قطع رقعی و در ۲۶۵ صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

کد خبر 423418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.