۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
نقش مضمون انتظار بر تابلوهای شهر

رییس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: برای فضاسازی ذهنی و جلب توجه افراد جامعه یک جمله بر روی تابلوهای شهر نقش می‌بندد و پس از چند روز تابلوهای اصلی که بیانگر مفهوم دوره انتظاری است، نصب خواهد شد.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، اداره توسعه فرهنگ شهروندی از تمام ظرفیت رسانه‌ای خود برای آگاه‌سازی جامعه درباره این ویروس استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با ویروس کرونا به جای ترسیدن باید مراقب باشیم، تصریح کرد: شهروندان باید برخی رفتارهای شهروندی که ملزم به رعایت آن در برابر دیگران هستند را مورد توجه قرار دهند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در نخستین گام دوره جدید گالری شهری شامل شش طرح با عنوان «آموزش پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا» بر روی ۳۰۰ تابلو شهری به مدت دو هفته در معرض دید شهروندان قرار گرفت، افزود: از جمله نکات آموزشی اعلام شده در طرح‌ها «نترسیم، مراقب باشیم»، «دستمال‌های استفاده شده را در محیط رها نکنیم»، «هنگام عطسه و سرفه بینی و دهانمان را بپوشانیم» بود.

وی ادامه داد: پس از آن تبلیغات تابلوهای شهری با عنوان"بی‌تفاوت نباشیم" به فرهنگ‌سازی این موضوع اختصاص یافت تا گامی در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس برداشته شود.

رضایی گفت: محتوای هر کدام از طرح‌های" بی‌تفاوت نباشیم، همه در یک قایق نشسته‌ایم" مواردی چون لزوم تردد کمتر ماشین‌ها، دست ندادن با یکدیگر، مراقبت در هنگام عطسه‌کردن و حتی‌المقدور از تبادل وجه نقد دوری کردن بود که رعایت موارد "فاصله فیزیکی" را یادآوری می‌کرد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود شهروندان در برابر یکدیگر احساس مسئولیت کنند و تا حد امکان از منازل خود خارج نشوند یا در صورت لزوم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از منزل خارج شوند تا بتوانیم بر کرونا غلبه کنیم و سلامتی به جامعه باز گردد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان تبلیغات شهری را از جمله فعالیت‌های مستمر اداره توسعه فرهنگ شهروندی دانست و خاطرنشان کرد: بنرهای این تبلیغات هر دو هفته یک بار با موضوعات شهروندی در حوزه مدیریت شهری بر روی ۳۰۰ تابلوی تبلیغی شهر نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از تولیدات فرهنگی و برنامه‌های اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان می‌توانند با شماره ۶۱-۳۴۴۶۷۳۶۰ تماس بگیرند و یا به وب‌سایت shahrvandi-isf.ir مراجعه کنند.

کد خبر 423376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.