ساختمان های جدید مجلس اصولی طراحی نشده است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساختمان های جدید مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری کشور اصول مربوط به معماری ایرانی اسلامی را رعایت نکرده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری صبح امروز (سه شنبه) در دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از رویکردهای اخیر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، اظهار کرد: در شرایطی که وجود پارکینگ در منازل برای همه آحاد مردم تهران الزامی بوده و اگر این الزام رعایت نشود مجوزی برای پایان ساخت صادر نمی‌شود اما پلاسکو که قرار بود ساختمانی در سطح استانداردهای کشور باشد، این الزام را رعایت نکرده است.

وی افزود: طرح توسعه مجلس شورای اسلامی که مصوبه کمیسیون ماده پنج را نیز دارد در حالی روز گذشته به تصویب رسید که من و رئیس شورای شهر تهران مخالف آن بودیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران درباره دلیل این مخالفت تصریح کرد: در محدوده طرح، جانمایی ساختمان‌های ساخته شده مشخص نشده و ساختمان‌هایی که ساخته نشدند نیز معلوم نیست کجا باید ساخته شوند که این امر باعث می‌شود راستی آزمایی برای شهرداری تهران میسر نشود.

وی با تاکید بر اینکه ساختمان‌های عمومی باید از لحاظ سیما و منظر شهری دارای استاندارد باشند و در همه جای دنیا این ساختمان‌ها دارای معماری فاخر هستند، ادامه داد: ساختمان‌های جدید مجلس به عنوان نهاد قانونگذاری کشور اصول مربوط به معماری ایرانی اسلامی را رعایت نکرده‌اند.

سالاری اضافه کرد: حریمی که باید در شعاع ۵۰۰ متری مجلس رعایت شود مشخص نیست که باید از ساختمان مرکزی باشد یا از ساختمان‌های جدید که این امر در استعلام‌ها باعث اتخاذ تصمیم‌های سلیقه‌ای می‌شود.

کد خبر 423370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.