ورود بیمار به مراکز فیزیوتراپی بدون ماسک ممنوع است

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت: ورود بیمار و همراه او به مراکز فیزیوتراپی سطح کشور بدون ماسک ممنوع است.

به گزارش ایمنا، احمد مؤذن زاده، اظهار کرد: با توجه به کنترل نسبی شیوع بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور و بررسی تمامی مسائل حفاظتی و بهداشتی، تصمیم گرفته شد فعالیت مراکز فیزیوتراپی که در برخی از استان‌ها در فروردین ماه متوقف شده بود، دوباره آغاز شود.

وی افزود: درحال حاضر تمامی مراکز فیزیوتراپی در سطح کشور آماده ارائه خدمت به مردم بر اساس پروتکل ابلاغی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

این فیزیوتراپیست با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، گفت: با توجه به اینکه بیماری کووید ۱۹ کاملاً ریشه کن نشده، توصیه می‌کنیم که برای افرادی که بیماری‌های مزمن و ناتوان کننده‌ای دارند حتی الامکان خدمات مورد نیاز آنها در قالب آموزش، ورزش و توانبخشی و فیزیوتراپی از راه دور صورت گیرد و از مراجعه حضوری تا کنترل کامل این پاندمی پرهیز کنند.

مؤذن زاده تصریح کرد: در مورد سایر بیمارانی که مراجعه کننده به بخش‌های فیزیوتراپی هستند، لازم است حتماً از ماسک استفاده کنند، زیرا که ورود بیمار و همراه او به مراکز فیزیوتراپی سطح کشور بدون ماسک ممنوع است.

وی گفت: همچنین لازم است بیمار از لوازم شخصی شامل ملحفه، پد الکترود، حوله استفاده کند تا احتمال انتقال هر گونه آلودگی منتفی شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، ادامه داد: آموزش‌های لازم و گایدلاین مناسب برای ارائه نحوه خدمات فیزیوتراپی در شرایط پاندمی کرونا تهیه شده و به تمامی مراکز ابلاغ شده تا خدمات فیزیوتراپی به صورت کاملاً ایمن و مطمئن به بیماران ارجمند و هموطنان عزیز ارائه گردد.

بنا به گزارش مهر، مؤذن زاده گفت: ما برای ارائه خدمات درمانی در شرایط پاندمی کرونا می‌بایستی از لوازم حفاظتی مثل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده استفاده کنیم که این مسئله هزینه‌های سرباری زیادی را متوجه مراکز فیزیوتراپی می‌نماید.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران درخواست می‌کنم توسط وزارت بهداشت و با کمک سایر مراجع مانند سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های پزشکی این هزینه‌های سرباری محاسبه شود و سازمان‌های بیمه گر این هزینه‌ها را تقبل کنند، چون که این موارد هزینه‌های مازادی است که به مراکز فیزیوتراپی و سایر مؤسسات درمانی و توانبخشی در شرایط بسیار سخت اقتصادی فعلی تحمیل می‌شود.

کد خبر 423369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.