بهشت زهرا به یک سرمایه ملی تبدیل شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهشت زهرا دیگر یک قبرستان مانند ابتدای افتتاح آن نیست و یک سرمایه ملی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی در دویست و سیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پنجاهمین سال تأسیس بهشت زهرای تهران، اظهار کرد: ظرفیت این گورستان برای ۲۵ سال بوده اما اکنون قطعه شهدا، هنرمندان و نام آوران نیز به آن اضافه شده و این ۲۵ سال به ۵۰ سال رسیده است.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که بهشت زهرا دیگر یک قبرستان مانند ابتدای افتتاح آن نبوده و سرمایه ملی شده است بنابراین لازم است مطالعات روی گورستان‌های تهران به وبژه این گورستان جدی گرفته شود.

گورگردی در بهشت زهرا فعال شود

همچنین رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با وضعیت بهشت زهرا اظهار کرد: این مکان همچون ابن بابویه و امامزاده عبدالله به یک آرامستان تاریخی تبدیل شده که می‌تواند در حوزه گردشگری فعالیت کند.

حسن خلیل آبادی با تاکید بر اینکه شهرداری باید لایحه سازمان گردشگری را هرچه سریع‌تر تهیه و به صحن شورا ارائه کند، گفت: در تهران مراکز زیادی وجود دارد که باید تحت نظر یک سازمان برای شهر آورده داشته باشد و به خدمات شهرداری تهران بیافزاید.

وی تصریح کرد: باید امکانی فراهم شود تا مشاهیر و بزرگانی که در گورستان‌ها دفن هستند از این طریق گورگردی که شاخه‌ای از حوزه گردشگری امروز است به علاقه‌مندان معرفی شده و از این طریق کسب درآمد شود.

کد خبر 423362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.