آغاز طرح مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی سبزوار

شهردار سبزوار گفت: طرح مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی شمال سبزوار و انتقال آن به جاده جوین و جغتای از هفته گذشته در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش ایمنا، سیدعلی کوشکی با تاکید بر اینکه مهار سیلاب‌ها در داخل محدوده شهری بر عهده شهرداری و خارج از محدوده شهری بر اساس قانون توزیع عادلانه آب بر عهده آب منطقه‌ای است، اظهار کرد: بزرگراه دو هزار و ۷۰۰ هکتاری ابریشم در سمت شمال غرب شهر در حال احداث است و باید در حدود ۷۰۰ متر طول این بزرگراه در شمال غرب با ارتفاع دو متر خاکریزی شود تا آب‌های سطحی به جاده جوین و جغتای، میدان سربداران و نهایتاً به کال شور وصل شود.

وی تصریح کرد: اسناد مالکیت مسیر ابریشم در هفت پلاک به شهرداری واگذار شد که این مهم جهش خوبی برای احداث سریع‌تر بزرگراه ابریشم است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه شهرداری دور از حاشیه‌ها در حال توسعه شهری است، عنوان کرد: طرح مطالعات مهار سیلاب‌ها در خارج از محدوده شهری توسط آب منطقه‌ای و احداث دیوار ساحلی به قوت خود همچنان باقی است. این طرح نیازمند اعتبارات ملی است که باید اعتبارات آن از استان و کشور تأمین شود.

کوشکی با بیان اینکه باید برای مهار سیلاب‌های شهری جلسه‌ای با استانداری و مدیریت بحران استان جهت تعیین تکلیف برگزار شود، گفت: امید است با برگزاری این جلسه در آینده‌ای نزدیک مهار آب‌های سیلاب شهری سبزوار سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی گفت: اگر طرح مطالعاتی و حضور سرمایه گذار برای ساماندهی روان آب‌ها و نگهداری آن طبق برنامه ریزی ها انجام بگیرد ما از ورود سرمایه گذاران در منطقه جنوب شهر برای این مهم استقبال می‌کنیم.

کد خبر 423358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.