اهدای اثر استاد مطیع به وزیر بهداشت

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امروز به مناسبت روز جهانی پرستار از اثر هنری در تکنیک آبرنگ «استاد احمد مطیع» یکی از مکتب‌داران و مکتب‌دانان نگارگری رونمایی می‌شود تا در زمان مناسب تقدیم وزیر بهداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در مراسم اهدای هدایا و تابلوی نقاشی آبرنگ اثر استاد «احمد مطیع» به رؤسای بیمارستان‌ها به مناسبت روز جهانی پرستار که صبح امروز _سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹_ در مهمانسرای شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف حوزه معاونت فرهنگی تبدیل مناسبت‌ها به گفتمان‌های هنری پُر روایت و خاطره‌ساز است تا تکرار خاطرات آنها به الگوی ارزشی جامعه تبدیل شود.

وی افزود: از ابتدای اسفندماه سال گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، مجاهدانی در حوزه خدمات شهری و فرهنگی شهرداری فعالیت‌های بی شائبه‌ای انجام دادند، اما قشر دیگری نیز همچون کادر پزشکی و پرستاران در این شرایط به صورت شبانه‌روز برای حفظ سلامت مردم تلاش کردند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: قرار بود نمادی از کادر پزشکی در شهر نصب شده و روز پرستار به نیکی برگزار شود که در همان ایام با استاد مطیع یکی از مکتب‌داران و مکتب‌دانان نگارگری مذاکره‌ای شد و منجر به خلق یک اثر هنری در تکنیک آبرنگ شد.

وی با بیان اینکه اقدام دوم تولید ماسک‌هایی از صنایع دستی اصفهان بوده که بر روی آن نماد اصفهان درج شده است، ادامه داد: ماسک‌ها از پارچه‌های قلمکاری شهر بوده و بیانگر آن است که صنایع دستی اصفهان قابلیت کاربردی شدن دارد و گام مؤثری برای رونق اقتصاد فرهنگ است.

عیدی خاطرنشان کرد: ماسک‌های تولید شده با پارچه‌های صنایع دستی پاسخی هنری و لطیف به نیاز فرهنگی امروز جامعه است.

وی با بیان اینکه همزمان پوستر استاد مطیع و اقلامی که حاصل صنایع دستی اصفهان است مثل ماسک، در بیمارستان‌های شهر توزیع می‌شود، گفت: اثر هنری استاد مطیع به دفتر شهردار اصفهان منتقل می‌شود و در زمان مناسب به وزیر بهداشت تقدیم خواهد شد.

کد خبر 423344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.