احتمال بازگشت قم به وضعیت قرمز کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته نگران کننده بود، گفت: عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی زیاد است و ممکن است بار دیگر وضعیت استان را به حالت قرمز برگرداند.

به گزارش ایمنا، دکتر محمدرضا قدیر عصر امروز _دوشنبه ۲۲ اردیبهشت_ در خصوص آخرین آمار بیماری کرونا در استان قم، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و دوم اردیبهشت ماه، ۷۴ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی اضافه کرد: ۴۵ نفر از این تعداد در بخش های بیمارستان ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی استان قم، گفت: در شبانه روز گذشته ، ۱۹ نفر از کل بیماران بستری در بخش ها پس از  بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۵۰ نفر آنها بدحال هستند.

دکتر قدیر با ابراز نگرانی از عادی شدن رفتار مردم در مقابل بیماری کرونا، اظهار کرد: شاهد این هستیم که علیرغم هشدارهای مکرر، متاسفانه همچنان مهمانی های بعد از افطار و تجمع مردم در مراکز اغذیه فروشی، نانوایی ها، بستنی فروشی ها و عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی زیاد است و ممکن است بار دیگر وضعیت استان را به حالت قرمز برگرداند.

وی تأکید کرد: افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته نگران کننده بوده و از همشهریان تقاضا می‌کنیم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تجمع خودداری کنند.

منبع: ایلنا

کد خبر 423316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.