اصفهان همچنان در وضعیت قرمز کرونا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هم اکنون چهار شهرستان اردستان، بوئین و میاندشت، گلپایگان و فریدونشهر در استان وضعیت سفید دارند، اصفهان قرمز و بقیه شهرها در وضعیت زرد هستند.

به گزارش ایمنا، طاهره چنگیز در حاشیه کارگروه اجتماعی، بانوان، سلامت و خانواده استانداری اصفهان که با حضور معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی کشور برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان از هفته اول اسفند و به فاصله کمی از استان های همجوار به ویژه قم، درگیر اپیدمی کرونا شد.

وی افزود: بعد از قم که از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا بود، کاشان، نطنز و بعد اصفهان و سایر شهرستان ها درگیر اپیدمی کرونا شدند.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز (دوشنبه_۲۲ اردیبهشت ماه) مجموع بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان را بیش از ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد هم شامل موارد محتمل با علائم بالینی است که تست کرونا آنها مثبت نبوده و هم موارد قطعی است، چراکه به صورت میانگین ۴۰ تا ۴۵ درصد تست ها مثبت می شوند، بنابراین اگر کسی تست منفی داشت به معنای عدم ابتلا به ویروس کرونا تلقی نمی شود.  

وی با بیان اینکه تاکنون هزار نفر فوتی داشته ایم که از این تعداد ۴۰۴ نفر کرونا مثبت بوده اند، خاطرنشان کرد: این تعداد فوتی با جمعیت چهار و نیم میلیون نفری اصفهان در مقایسه با کشوری مثل سوئد که ۳۵۰۰ فوتی داشته کمتر است، حتی با احتساب نسبت سالمندی جمعیت، که نشان می دهد سیستم بهداشتی و درمانی ما کارآمدتر بوده است.

کاهش شیب ملایم موارد بستری

چنگیز با اشاره به اینکه هم‌اکنون با شیب ملایم کاهش موارد بستری روبرو هستیم، یادآور شد: تاکنون دو بار بیماریابی با غربالگری انجام شده و موارد تست هم بیشتر شده است، درحالی که اگر مراقبت ها ادامه یابد می توانیم تعداد شهرستان های سفید را افزایش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون چهار شهرستان اردستان، بوئین و میاندشت، گلپایگان و فریدونشهر در استان وضعیت سفید دارند، تصریح کرد: اصفهان قرمز و بقیه شهرها در وضعیت زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: هرچه جلوتر رفته ایم نمونه گیری ها افزایش یافته و به تبع تعداد موارد مثبت بیشتر شده است، در عین حال که تعداد فوتی ها با شیب ملایم درحال کم شدن است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به ۶۰۰ نمونه در روز رسیده ایم، اما معتقدیم نمونه گیری ها باید افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کماکان توصیه ما به رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی است، گفت: تا زمانی است که واکسن ساخته شود که البته اگر واکسن ایمنی کامل ایجاد کند، چون نظراتی هم وجود دارد که واکسن از ابتلا به ویروس به طور کامل جلوگیری نخواهد کرد.

چنگیز با اشاره به اینکه هشت میلیون غربالگری صورت گرفته، به طوری که چهار میلیون نفر دوبار غربالگری شده اند، تصریح کرد: حجم عظیمی از فعالیت ها با همراهی دستگاه های اجرایی استان و تلاش های همکارانم در دانشگاه علوم پزشکی انجام شده که جای قدردانی دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 423311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.