بازگشایی مدارس چه تاثیری بر شیوع کرونا دارد؟

مدارس بعضی کشورها به زودی بازگشایی می‌شود، اما هنوز هم برخی پژوهشگران مخالفاینکار هستند، زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که علت اصلی شیوع کمتر این بیماری بین کودکان، تعطیل بودن مدارس است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از زمان شیوع ویروس کرونا، تعداد کمی از کودکان زیر ۱۸ سال به این بیماری مبتلا شده اند. برخی محققان معتقدند که کودکان در معرض خطر ابتلای پایین‌تری قرار دارند؛ بنابراین مدتی است کودکان در کشورهای آلمان و دانمارک به مدرسه بازگشته‌اند و به نظر می‌رسد که مدارس بعضی مناطق در استرالیا و فرانسه نیز به زودی باز شود. با وجود این، هنوز هم برخی پژوهشگران مخالف باز شدن کلاس‌های درس هستند، زیرا آن‌ها اعتقاد دارند که احتمالاً علت اصلی شیوع کمتر این بیماری در بین کودکان نسبت به بزرگسالان، تعطیل بودن مدارس است.

از آنجایی که علائم این بیماری در بین کودکان خفیف‌تر بوده یا حتی بی‌نشانه است، به اندازه دیگر افراد تحت آزمایش قرار نمی‌گیرند. بنابراین اگر کودکان ناقل ویروس کرونا باشند، به احتمال زیاد شیوع این بیماری در کشورهایی که مدارس خود را باز کرده‌اند، طی چند هفته آینده، به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. نتایج بعضی مطالعات در چین نشان می‌دهد که کودکان در برابر ابتلای بیماری عفونی، واکنش کمتری از خود نشان می‌دهند. همچنین در این زمینه که آیا کودکان مبتلا به کرونا همانند افراد بزرگسال بیماری را انتقال می‌دهند دانش بسیار کمی وجود دارد. پژوهشگران هلندی قصد دارند با بازگشایی مدارس در هفته‌های آینده، موضوع انتقال بیماری توسط کودکان را به طور دقیق بررسی کنند.

به طور کلی محققان معتقد هستند که کودکان به دلیل داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر بهتر از بزرگسالان با ویروس کووید -۱۹ مقابله می‌کنند. به گفته گروهی از پژوهشگران از آنجا که ریه‌های کودکان دارای گیرنده‌های ACE2 کمتر یا کمتر رشد یافته است، نشانه‌های خفیف‌تری از بیماری کرونا در آن‌ها دیده می‌شود. گیرنده‌های ACE2 پروتئین‌هایی هستند که ویروس کووید -۱۹ برای وارد شدن به سلول‌ها از آن استفاده می‌کند. همچنین معمولاً کودکان بیشتر از سایر افراد در معرض ویروس‌های کرونای دیگری مانند ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا قرار می‌گیرند؛ بنابراین ممکن است این روند از آن‌ها در برابر بیماری جدی‌تری مانند کووید -۱۹ محافظت کند.

کد خبر 423310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلیلی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    17 1
    فقط مسئولین دارن به خاطر بازیهای سیاسی با جان و سلامتی فرهنگیان بازی میکنن همین
  • بیت اله نادری IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    2 0
    بابازگشایی مدارس دربعضی ازمحله ها شیوع بیشتری پیدا می کنندچون فرهنگهای جامعه در رعایت موارد بهداشتی متفاوت است