شیائومی می نوت ۱۰ چه ویژگی هایی دارد؟

گوشی هوشمند شیائومی می نوت ۱۰ مجهز به صفحه نمایش جدید سه بعدی و دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوشی هوشمند شیائومی "می نوت ۱۰" (Xiaomi Mi Note 10) دارای نمایشگر ۶.۴۷ اینچی به شکل خمیده با رزولوشن 1080p است. وزن این گوشی ۲۰۸ گرم بوده و طبق گفته شرکت تولید کننده، صفحه نمایش آن سه بعدی است؛ شیائومی می نوت ۱۰ علاوه بر لبه‌های خمیده صفحه نمایش دارای گوشه‌های منحنی است. شرکت شیائومی برای این گوشی همانند دیگر محصولات خود نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹ را در نظر گرفته است. ابعاد این گوشی ۹.۷ * ۷۴.۲ * ۱۵۷.۸ میلی‌متر است. یک شکاف کوچک به شکل قطره‌ای از آب نیز برای قرار گرفتن دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در قسمت بالای گوشی تعبیه شده است؛ حسگر اثرانگشت نوری می نوت ۱۰ در زیر صفحه نمایش آن قرار دارد.

یک دوربین پنج گانه در پنل پشتی این گوشی قرار دارد که در گوشه سمت چپ با چینش عمودی تا میانه‌های دستگاه پیش آمده است. باکس عمودی در این قسمت، محل قرار گیری سه دوربین شامل دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین زوم دو برابر و دوربین زوم پنج برابر است. در خارج از این چیدمان نیز دوربین بسیار عریض ۲۰ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی قرار دارد. موضوع جالب توجه دیگر در مورد این گوشی استفاده از چهار فلاش LED است؛ دو عدد از آن‌ها که پایین حسگر دوربین‌ها قرار دارد مشابه نمونه‌های بکار رفته در گوشی‌های هوشمند دیگر است و دو فلاش دیگر در کنار باکس عمودی دوربین قرار دارد. یکی از فلش‌ها دارای شیشه جلو روشن و شفاف بوده و بیشترین میزان نور را تولید می‌کند و دیگری دارای دیفیوزر است که نور بسیار کمتری دارد؛ وجود این فلاش باعث می‌شود سایه‌ها در تصویر جذاب‌تر و دارای لبه‌های محو باشد که در این حالت می‌توان زیباترین عکس‌های پرتره را گرفت.

شیائومی می نوت ۱۰ دارای جک‌های صوتی ۳.۵ میلی‌متری و اسلات دو سیم کارت است که MicroSD می‌تواند جایگزین یکی از آن‌ها شود. بلندگو، پورت USB-CT، میکروفون و جک‌های صوتی در قسمت پایین این گوشی قرار گرفته است. می نوت ۱۰ با رم ۶ گیگابایتی به بازار عرضه شده است؛ البته می‌توان با پرداخت هزینه بیشتر آن را با هشت گیگابایت رم دریافت کرد. حافظه داخلی این گوشی نیز ۱۲۸ گیگابایت است. شیائومی می نوت ۱۰ یکی از نخستین گوشی‌های هوشمند است که به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید ۹ و رابط کاربری MIUI 11 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

توان پردازشی این گوشی را پردازنده اسنپدراگون 730G تأمین می‌کند؛ این مدل اسنپدراگون که با فرآیند تولید هشت نانومتری LPP سامسونگ تولید می‌شود، در زمینه مصرف انرژی نیز عملکرد بهینه‌ای دارد. این CPU دارای دو هسته کورتکس ای 76 (Cortex-A76) با سرعت ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته کورتکس ای 55 (Cortex-A55) با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است. این پردازنده هشت هسته‌ای قبلاً روی گوشی‌های سامسونگ گلکسی A80 و A71 نصب شده و امتحان خود را در عملکرد و سرعت به خوبی پس داده است.

انرژی مورد نیاز این گوشی توسط باتری نسبتا بزرگ ۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. شیائومی ادعا می‌کند که می نوت ۱۰ به دلیل داشتن چنین باتری حجیمی قادر است در استفاده‌های سنگین تا دو روز دوام بیاورد. همچنین این گوشی از فناوری شارژ سریع USB Power Delivery پشتیبانی می‌کند و با استفاده از شارژر ۳۰ واتی خو د طی مدت ۳۰ دقیقه به میزان ۶۰ درصد شارژ می‌شود و شارژ کامل باتری نیز تقریباً به حدود یک ساعت زمان نیاز دارد. این گوشی در رنگ‌های سفید، صدفی، مشکی متالیک و سبز آبی در بازار عرضه شده و قیمت این محصول تقریباً ۴۰۰ دلار ارزیابی شده است.

کد خبر 423309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.