استارتاپ ایرانی در کانادا ۲ میلیارد دلار ارزش گذاری شد

فارغ التحصیلان دانشگاه شیراز در کانادا استارتاپی راه اندازی کردند که در حال حاضر ارزش آن دو میلیارد دلار برآورد می‌شود. «اپلای برد» استارتاپی است که با هدف در دسترس قرار دادن آموزش برای دانشجویان سراسر دنیا تاسیس شد و اکنون به موفقیت‌های بزرگی در این زمینه رسیده است.

به گزارش ایمنا، ارزش «اپلای برد» استارتاپی ایرانی در کانادا ۱۰۰ میلیون دلار کانادا حمایت مالی به خود جذب کرد و با این اتفاق ارزش آن دو میلیارد دلار برآورد می‌شود.

زمانی که ارزش بازار شرکت‌های خصوصی در کانادا به بیش از ۱ میلیارد دلار می‌رسد، گفته می‌شود این شرکت‌ها به وضعیت یونیکورن « UNICORN» رسیده‌اند. وضعیتی بسیار مناسب. حال اپلای برد با ارزش دو میلیارد دلاری خود به این وضعیت رسیده است.

اپلای برد با ایجاد یک پلتفرم بر پایه هوش مصنوعی کمک می‌کند تا دانشجویان بین المللی برای تکمیل تحصیلات پس از دوره متوسطه خود در خارج از کشور اقدام کنند.

مارتین بصیری موسس و مدیر عامل «اپلای برد» در این باره گفت: اپلای برد در دو سال گذشته شاهد رشد مداوم بود. به گونه ای که رشد ۱۲۰۰۰ درصدی را در سال ۲۰۱۹ داشت.

بصیری همچنین بیان کرد: از رسیدن به وضعیت «UNICORN» هیجان زده‌ایم. زیرا پول برای ما منبعی برای استخدام افراد بیشتر است. ما می‌توانیم به افراد بیشتری کمک کنیم و از تمام منابع برای انجام این کار بهره مند شویم.

در حال حاضر این استارتاپ ۵ ساله، با بیش از هزار و ۲۰۰ موسسه آموزشی و چهار هزار شریک استخدامی در سراسر جهان کار می‌کند و ادعا می‌کند که به طور مستقیم به بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز کمک کرده است. جذب ۱۰۰ میلیون دلار توسط این استارتاپ در کمتر از یک سال از زمانی که اعلام کرد ارزش ۵۵ میلیون دلاری دارد، رخ داده است.

اپلای برد به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا برای تحصیلات پس از دوره متوسطه در آمریکای شمالی و انگلستان درخواست کنند.

از آنجا که دانشجویان بین المللی حدود ۲۰ درصد از کل دانشجویان دانشجویی در کانادا را تشکیل می‌دهند، پس این پلتفرم به یک منبع درآمد فزاینده و مهم برای دانشگاه‌ها تبدیل شد.

بصیری بیان کرد: تحقیقات نشان داده که ۹۰ درصد دانشجویان بین المللی قصد ایجاد تغییر در تحصیلات بین المللی خود را ندارند.

بصیری با اشاره به اهمیت نقدینگی که دانشجویان بین المللی برای مؤسسات پس از تحصیلات دوران متوسطه تامین می کنند، گفت: متناسب با نیازهای دانشجویی، دانشگاه‌ها تمایل به تنوع دارند که این اقدام برای رفع نیازهای مالی است.

برای رفع چالش‌های دانشجویان و دانشگاه‌ها، اپلای برد اخیراً با نهادهای دولتی و دانشگاه‌ها همکاری کرده است تا دانشجویان بین المللی جهت تامین مالی تحصیلات دچار مشکل نشوند. بدین طریق که دولت اکنون محدودیت‌ها را حذف کرده و به دانشجویان بین المللی اجازه می‌دهد ۲۰ ساعت در هفته کار کنند، در حالی که کلاس‌ها بصورت آنلاین در حال برگزاری هستند.

بصیری همچنین بیان کرد: فعالیت آنلاین دانشگاه‌ها به آنها انعطاف پذیری زیادی در ارائه برنامه‌ها می‌دهد تا در آینده برنامه‌ها را به صورت آفلاین و آنلاین یا ترکیبی ارائه دهند.  اپلای برد قصد توسعه تیم خود را دارد و به سرعت نیز در حال گسترش است. از می ۲۰۱۹ تیم این استارتاپ به حدود ۴۰۰ نفر افزایش یافت. این استارتاپ در ۲۰ کشور فعالیت می‌کند و حدود ۳۰۰ کارمند در خارج از دفتر مرکزی‌اش مشغول فعالیت هستند.

مدیر عامل اپلای برد افزود: با استفاده از این دور آخرین تامین مالی قصد داریم، حداقل ۱۰۰ کارمند دیگر را به خدمت بگیریم. در حال حاضر اکثر این موقعیتهای شغلی باز است. این استارتاپ به دلیل تجربه شخصی من و برادرم فعالیت خود را آغاز کرد و خوشحالیم که می توانیم از افراد بیشتری حمایت کنیم تا بتوانند آموزش خوبی کسب کنند. کمپین ما ایجاد آینده ای بهتر برای مردم است. هدف  اپلای برد در دسترس قرار دادن آموزش برای دانشجویان در سراسر جهان است و احساس می کند که برای کمک به بخش استخدام بین المللی در طول COVID-19 موقعیت خوبی دارد.

منبع: پورتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کد خبر 423294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.