نیروی انتظامی دنبال دستگیری شایعه سازان زلزله پردیس است

فرماندار پردیس اعلام کرد: افرادی که عصر دیروز با بلندگوی یک خودرو به دروغ خبر از زلزله قریب الوقوع هفت ریشتری در پردیس داده اند و با این اقدام تعداد زیادی از شهروندان را نگران کردند تحت تعقیب پلیس هستند.

به گزارش ایمنا، سرنشین خودرویی در نقاط مختلف شهرهای پردیس و بومهن با فریاد زدن در بلندگو اعلام کرده که امشب زلزله هفت ریشتری مهیبی خواهد آمد و خانواده های زیادی با ترس از وقوع زلزله شدید ، شب را در چادر، خودرو و یا پیاده رو گذراندند.

فرماندار شهرستان پردیس از آماده باش نیروهای امدادی اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر خبر داد و اظهار کرد: از زمان وقوع زلزله نیروهای امدادی اورژانس و آتش نشانی در آماده باش کامل هستند و تا عادی شدن شرایط این وضعیت ادامه دارد.

عبدالعظیم رضایی گفت: از ابتدای وقوع زلزله تاکنون هیچ گزارشی از خسارت دیدگی منازل نداشتیم و از شهروندان درخواست و انتظار داریم ضمن حفظ آرامش و خونسردی در شرایط بحران آمادگی داشته باشند.

بر اساس نظر کارشناسان و متخصصین پیش بینی زلزله به هیچ عنوان ممکن نیست اما در شرایط فعلی که با هر پس لرزه دماوند شهرهای پردیس و بومهن هم می لرزند، قانع کردن شهروندان برای بی توجهی به شایعاتی از این دست بسیار مشکل است.

شب گذشته بوستان‌های امام رضا (ع)، ولایت در پردیس بوستان باغ چنار بومهن، پیاده روها، اطراف میادین اصلی شهر میزبان تعداد زیادی از شهروندان بودند که شایعه زلزله هفت ریشتری آنها را از منزل خارج کرده بود.

انتشار این خبر کذب و نادرست که مصداق عینی تشویش اذهان عمومی است از سوی هیچ یک از منابع رسمی شهرستان تایید نشد و پلیس به دنبال شناسایی شایعه پراکنان است.

خبر موثق نبود و برخلاف شب‌های گذشته که پس لرزه ها در شهرهای پردیس و بومهن محسوس بودند، تا صبح امروز هیچ پس لرزه ای  در موسسه ژئو فیزیک تهران ثبت نشد.

روابط عمومی فرمانداری شهر پردیس با انتشار اعلامیه‌ای در فضای مجازی، شایعه زلزله را تکذیب کرد و ضمن دعوت از شهروندان به هوشیاری و رعایت نکات ایمنی ازشهروندان خواست تا اخبار را فقط از منابع رسمی و منابع معتبر دریافت کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 423283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.