اولین تزریق موفقیت آمیز پلاسما درمانی در کاشان

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: تزریق موفقیت آمیز پلاسما درمانی برای بیمار مبتلا به کرونا در کاشان انجام شد.

محمدرضا شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انجام موفقیت آمیز پلاسما درمانی در مراکز درمانی کاشان برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به کرونا اظهار کرد: خانمی ۴۳ ساله که به علت تنگی نفس شدید، تب و لرز و دارای سابقه بیماری MS در تاریخ سوم فروردین مشکوک به کرونا در این مرکز بستری شده بود و از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کرد، بعد از ۴۰ روز بستری با تزریق موفقیت آمیز پلاسما بهبود یافت.

وی ادامه داد: تیم درمانی این مرکز موفق شدند با تزریق پلاسمای یک بیمار بهبود یافته از کرونا به این بیمار، جانش را نجات دهند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان ضمن قدردانی از کادر پزشکی و پرستاری این مرکز، خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت اول بعد از شروع پلاسما درمانی علائم بالینی امیدوار کننده‌ای در بیمار مشاهده شد و بعد از گذشت چند روز حال عمومی بیمار بهبود یافته و از بخش مراقبت‌های ویژه ترخیص شده است.

وی افزود: این روش درمانی هم اکنون روی تعدادی از بیماران در این مرکز در حال انجام است و نتایج آن به وزارت بهداشت ارسال خواهد شد.

شریف اضافه کرد: بیمارستان بر اساس برنامه مشخص با بهبود یافتگان بیماری که دارای شرایط سنی مناسب و نداشتن بیماری زمینه‌ای تماس خواهند گرفت تا جهت نمونه گیری و اهدای پلاسما مراجعه کنند.

کد خبر 423282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.