درخواست از رییس جمهوری برای پیگیری علت شهادت پرسنل نیروی دریایی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکر به رئیس جمهور خواستار پیگیری علت و عوامل شهادت شماری از پرسنل نیروی دریایی در حادثه غیرقابل قبول در آب‌های منطقه جاسک و اعلام جوانب واقعی این حادثه شد.

به گزارش ایمنا، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به رئیس جمهور گفتند: در حالی که مبارزه با کرونا در کشور موجب تعطیلی تمام فعالیت‌های مذهبی و آموزشی شده به صف کردن مردم در کوچه و خیابان به دلایلی از جمله سهام عدالت، وام یا یارانه درست نیست. ابطحی در تذکری دیگر به وزیر راه و شهرسازی از وی خواست فکری به حال مستأجران و بازار اجاره نماید، شواهد و قرائن نشان از نابسامانی و اعلام اجاره‌های نامتعارف دارد.

علی یار محمدی نماینده مردم زاهدان هم در تذکری به رئیس جمهور خواستار چاره اندیشی برای فاجعه انسانی در استان سیستان و بلوچستان که ناشی از فقر معیشتی، اقتصادی و به دنبال آن بیماری کرونا بوده و جمعیت ۴۰۰ هزار نفری حاشیه زاهدان را درنوردیده است شد. یار محمدی همچنین به وزیر کشور گفت که ۳ آتش‌سوزی در فاصله ۴ روز در شهر چابهار و مناطق مختلف که خسارات فراوانی به جا گذاشته است.

سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک، بشاگرد از خاوازی وزیر جهاد کشاورزی خواست بذر کشاورزان با ارز دولتی تأمین شود.

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه، برخوار در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار حل مشکل قطع بیمه کشاورزان و کارگران ساختمان در زمان بازرسی از محل کار شد که ممکن است ساعاتی از روز یا هفته را در محل کار خود حاضر نباشند. وی همچنین تذکر به رئیس جمهور خواستار لزوم بازنگری در میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستایی کشاورزی با رعایت افزایش ۱۵ درصد سالیانه شد به گفته وی حقوق مستمری بگیران هیچ سنخیتی با تورم اعلام شده سالیانه از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران ندارد.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب هم در تذکر به رئیس جمهور خواستار پیگیری علت و عوامل شهادت شماری از پرسنل نیروی دریایی در حادثه غیرقابل قبول در آب‌های منطقه جاسک و اعلام جوانب واقعی این حادثه شد.
وی همچنین در تذکر دیگر به رئیس جمهور خواستار دستور اجرای تخصیص مزایای مناطق جنگ زده و لزوم تشکیل ستاد بحران مقابله با آشفتگی اوضاع اقتصادی کشور شد.

داود محمدی نماینده مردم قزوین و آبیک به وزیر آموزش و پرورش بر لزوم تسریع در اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان تاکید کرد.

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم هم از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار کنترل افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و عدم نظارت بر کنترل بازار و باز گذاشتن دست دلالان در تعیین قیمت خودروهای داخلی شد. وی همچنین از رئیس جمهور خواست افرادی که از سهام عدالت جا مانده‌اند باید راهکارهایی برای ثبت‌نام مجدد در نظر گرفته شود.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار اختصاص سهمیه مناسب جهت بیمه کردن کارگران ساختمانی شهرستان‌های نجف آباد، تیران و کرون شد. وی در تذکری به رئیس جمهور گفت: باید از به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی امتناع شود تا فرصت‌های شغلی برای جوانان فراهم شود.

اصغر سلیمی نماینده سمیرم هم در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: رانندگان درون شهری و برون شهری و کامیون داران به خاطر شیوع کرونا از حیث مسائل مالی دچار مشکل شده اند از این رو باید به نیازهای آن‌ها توجه شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 423279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.