ماجرای سوزاندن کودک کار توسط گنده لات‌های اصفهان چه بود؟

دستگیری دو سارق خودرو در بوبین زهرا، زنده به گور شدن جوان ۳۰ ساله در شهرستان دماوند، کشف ۵۴ تن گندم قاچاق در شیراز، کشف دلارهای قاچاق در قزوین و دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر در اشکذر، عناوین مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری حوادث امروز مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: خبری که در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حمله اراذل و اوباش به یک کودک کار در اصفهان برای تصاحب درآمد وی و همچنین سوزاندن کودک کار منتشر شده، صحت ندارد.

مرضیه فرشاد درباره انتشار خبری مبنی بر حمله اراذل و اوباش به یک کودک برای تصاحب درآمد وی و نهایتاً سوزاندن این کودک، اظهار کرد: هفته گذشته خانمی با سازمان بهزیستی تماس گرفت و اعلام کرد که دختر خانمی توسط اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و اراذل و اوباش وی را سوزانده‌اند.

وی تصریح کرد: در پی تماس این خانم با سازمان از وی خواسته شد اسناد این ادعا را به اورژانس اجتماعی ارسال کند که بعد از قطعی تماس تا امروز هیچ اسنادی دال بر این مسئله ارسال نشده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری رکنا، مدیر بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: البته سازمان بهزیستی به صحبت‌های درست یا نادرست این خانم بسنده نکرد و در یک هفته گذشته محل‌ها و پاتوق‌هایی که عموماً این کودکان در آنجا تردد می‌کنند را مورد بررسی قرار داده است و بر اساس آخرین گزارش اخذ شده از اورژانس اجتماعی حمله اراذل و اوباش به کودک کار و تصاحب درآمد وی و در نهایت سوزاندن وی با بنزین صحت ندارد.

کشف ۵۴ تن گندم قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گفت: با تلاش مأموران این پلیس، ۲ کامیون توقیف و ۵۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گندم قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ ابراهیم یگانه گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۲ دستگاه کامیون در یکی از محلات شیراز قصد صادر کردن بار گندم قاچاق به صورت خارج از شبکه دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران سریعاً به محل مورد نظر اعزام و ضمن متوقف کردن هر ۲ دستگاه خودرو، در بازرسی از آنها میزان ۵۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گندم قاچاق که فاقد مدارک قانونی بود کشف کردند.

سرهنگ یگانه با اعلام اینکه ارزش گندم‌های قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.‌

زنده به گور شدن جوان ۳۰ ساله در شهرستان دماوند

کارگر ۳۰ ساله‌ای در دماوند هنگام کار زیر آوار ماند و جان خود را از دست داد.

سرهنگ حسین فاضلی اظهار داشت: روز گذشته در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ریزش دیوار در منطقه آبسرد، عوامل انتظامی و امدادی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: با بررسی به عمل آمده مشخص شد، جوان ۳۰ ساله‌ای حین کار در زمین و داخل پی دیوار به اندازه تقریبی یک متر بود که ناگهان دیوار بغلی به متراژ تقریبی ۱۵ متر بر روی وی سقوط و زیر آوار دیوار فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: جسد متوفی جهت بررسی به پزشکی قانونی منتقل شد.

دستگیری دو سارق خودرو در بوبین زهرا

در بررسی مأموران کلانتری ۱۱ پاسداران شهرستان بوبین زهرا ۲ سارق خودرو در محور اشتهارد – بوبین زهرا دستگیر شدند.

سرهنگ حسین رشیدتبار در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر عبور ۲ دستگاه خودروی تیبا و پژو تاکسی دارای سابقه سرقت در محور" اشتهارد - بوبین زهرا "، بلافاصله شناسایی و توقیف خودروها در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأمورین کلانتری ۱۱ پاسداران با استقرار در محورهای مواصلاتی، خودروهای مورد نظر را در ورودی شهرستان شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان کرد: در بررسی مأموران مشخص شد خودروها مسروقه و دارای سابقه سرقت از شهرستان اسلامشهر و استان گیلان بوده که بلافاصله راننده‌ها دستگیر و خودروها به مقر پلیس منتقل شدند.

سرهنگ رشید تبار در پایان با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه روزی و با تلاش مضاعف با مجرمان و سارقان برخورد خواهد کرد، از مردم خواست، هر گونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف دلارهای قاچاق در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف دلارهای قاچاق در قزوین خبر داد.

سردار مهدی حاجیان اظهار کرد: روز گذشته مأموران یگان امداد مستقر در عوارضی کرج- قزوین هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه اتوبوس را برای بررسی متوقف کردند.

وی افزود: حین بازرسی خودرو به یکی از مسافران مشکوک و در بازرسی بدنی از او ۱۱۴ هزار و ۵۰ دلار قاچاق و فاقد اظهار نامه بانکی کشف کردند.

سردار حاجیان با اشاره به اینکه بنا بر نظر کارشناسان ارزش دلارها معادل ۱۸ میلیارد و ۲۴۸ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر در اشکذر

فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر از دستگیری توزیع کنندگان حرفه‌ای مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی رضا خدایی فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر گفت: در پی اخبار مردمی مبنی بر خرید و فروش مواد مخدر از سوی سوداگران در سطح این شهرستان این موضوع در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی رستاق قرار گرفت.

او افزود: مأموران پلیس با انجام اقدامات ویژه پلیسی، سه خرده فروش را پس از شناسایی تحت نظر قرار داده و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه، آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اشکذر ادامه داد: در بازرسی از خودروی متهمان ۳۰۶ گرم مواد مخدر صنعتی کشف شد که در این رابطه تشکیل و متهمان برایسیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

خطر انتقال کرونا از موی سر

دانشمند ویروس شناس روسی تاکید کرد که موی سرهم باعث انتشار ویروس کرونا می‌شود.

ویروس کووید ۱۹ می‌تواند از طریق موی سر هم انتقال یابد و دو تا سه روز فعال بماند به همین دلیل بهتر است به هنگام بیرون رفتن سر را با یک کلاه یا روسری پوشاند.

کد خبر 423273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.