۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
"نه" به خودرو در روزهای کرونایی

مقامات رسمی شهر برایتون اند هوو در ساسکس شرقی، واقع در سواحل جنوبی بریتانیا، به منظور ترویج پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به عنوان ایمن‌ترین وسیله تردد در روزهای کرونایی، یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های شهر را به روی تمام وسایل نقلیه موتوری بستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به دنبال اعمال محدودیت‌ها برای مهار ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان تردد خودروها در خیابان‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است که همین امر دولت‌های مختلف را به سمت ایجاد فضاهای بیشتری برای افزایش فعالیت‌های جسمی در میان شهروندان خود در دوران قرنطینه سوق داده است. از طرفی سازمان بهداشت جهانی همگان را به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در روزهای کرونایی تشویق کرده است تا از این طریق هم فاصله بین افراد حفظ شود و هم مردم به فعالیت جسمی خود برای افزایش مقاومت بدن در مقابل ویروس کرونا ادامه دهند.

در این راستا، مقامات رسمی "برایتون اند هوو" تصمیم گرفته‌اند فضای بیشتری در شهر را به تردد از طریق دوچرخه و پیاده‌روی اختصاص دهند که در آغاز کار یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های شهر به نام "مادیرا درایو" را به روی خودروها بسته‌اند و تنها به دوچرخه‌سواران و عابران پیاده اجازه تردد در این مسیر طولانی را داده‌اند. علت اینکه مقامات رسمی مادیرا درایو را برای دوچرخه‌سواری و پیاده روی انتخاب کرده‌اند این است که این خیابان بسیار طولانی و عریض است و در نتیجه امکان فعالیت جمعیت زیادی از مردم را بدون ایجاد ترافیک یا تماس جسمی فراهم می‌آورد. از سوی دیگر، مادیرا درایو در نزدیکی سواحل جنوبی بریتانیا واقع شده است که علاوه بر ایجاد چشم‌اندازی بسیار زیبا، کارکنان زیادی را به محل کار خود در بنادر اطراف می‌رساند.

دولت برایتون اند هوو امیدوار است مردم از پروژه فوق به گرمی استقبال کنند و دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را، که به مراتب ایمن‌تر از سایر وسایل حمل و نقل در روزهای کرونایی است، برای تردد خود برگزینند. مقامات رسمی شهر در نظر دارند در صورت موفقیت پروژه خیابان‌های بیشتری در سراسر شهر را به روی خودروها ببندند و آن‌ها را به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اختصاص دهند.

کد خبر 423263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.