دستگیری 4 سارق میراث فرهنگی در شهرستان تیران و کرون

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تیران و کرون از دستگیری ۴ سارق میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، محسن مظاهری_ امروز ۲۲ اردیبهشت_ گفت: شب گذشته با دریافت گزارشی مردمی توسط پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی شهرستان، در جریان یک حفاری غیر مجاز در محدوده این شهرستان قرار گرفتیم.

او افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و صحت گزارش دوستداران میراث فرهنگی شهرستان، یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی، نیمه شب گذشته، به منطقه "کوهان" شهرستان اعزام و حفاران را که در یک خانه متروکه مشغول به حفاری بودند دستگیر کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تیران و کرون تاکید کرد: با توجه به گسترده بودن منطقه و احتمال فرار سارقین، مأموران در یک عملیات گسترده پس از دریافت حکم قضائی و با محاصره کردن محدوده این خانه تاریخی و ورود نامحسوس به خانه، ۴ نفر را در تونلی که به قطر ۲ متر و عمق ۳ متر حفر شده بود، غافلگیر و پس از دستگیری و ضبط تجهیزات، به منظور ادامه روند قضائی، به نیروی انتظامی منطقه کوهان انتقال دادند.

کد خبر 423260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.