مقبره "شیخ احمد" در فلاورجان ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فلاورجان از ابلاغ ثبت گورستان و مقبره شیخ احمد در روستای "سهرو فیروزان" از توابع این شهرستان در فهرست ملی کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، حافظ کریمیان امروز _۲۲ اردیبهشت ماه_ اظهار کرد: گورستان شیخ احمد یکی از کهن‌ترین گورستان‌های منطقه مرکزی ایران به شمار می‌رود که در روستای تاریخی "سهرو فیروزان" از توابع بخش پیربکران این شهرستان واقع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فلاورجان گفت: در این گورستان مقبره "شیخ احمد" یکی از بزرگان و عرفای منطقه متعلق به سده هفتم هجری قمری (دوران ایلخانیان) واقع شده است.

کریمیان تاکید کرد: بقعه شیخ احمد با پلانی شبیه بقعه پیربکران با ابعاد تقریبی ۲ در ۱۳ مترمربع و با ارتفاع ۹۰/۷ متر با مصالح، سنگ، آجر و خشت در سده هفتم هجری قمری بنا شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آسیب‌هایی که در گذر زمان به این بقعه وارد شده و منجر به فرو ریختن بخش‌هایی از بنا شده بود، مصمم شدیم تا با ثبت ملی این اثر تاریخی و تمامی مجموعه گورستان، از نابودی این مجموعه تاریخی جلوگیری کنیم.

پرونده ثبت ملی این مجموعه ارزشمند تاریخی در طی سال گذشته با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان و همچنین دهیاری روستای "سهرو فیروزان" تهیه و در فروردین ماه سال جاری پس از ثبت ملی، به شماره ۳۲۶۷۶ به استان اصفهان ابلاغ شد.

کد خبر 423251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.