هر شهروند اراکی در شبانه روز ۵۰۰ تا ۵۱۰ گرم زباله تولید می‌کند

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: تولید زباله برای هر نفر در کشور حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ گرم است که در اراک به ازای هر نفر در طول شبانه روز بین ۵۰۰ تا ۵۱۰ گرم زباله تولید می‌شود.

حمیدرضا قناتی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عدم جمع آوری زباله‌ها در منطقه قنات ناصری اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند اقدام به جمع آوری پسماندهای تمامی مناطق شهر اراک می‌کند و خبری که به تازگی از جمع آوری نشدن پسماند در منطقه قنات ناصری منتشر شده کذب است.

وی ادامه داد: تصاویری که در فضای مجازی از انباشت زباله‌ها در این منطقه انتشار یافته، مربوط به چند روز گذشته بوده و درست است زیرا در این روزها دو خودرویی که اقدام به جمع آوری پسماندهای منطقه می کرده قطعات آن خراب شده و به خاطر تعمیرات سازمان مدیریت پسماند نتوانسته اقدام به جمع آوری زباله‌ها و پسماندهای آن منطقه کند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: باتوجه به نبود خودروی جایگزین برای جمع آوری زباله‌ها به تمامی خودروها منطقه نیاز بوده است.

وی با بیان اینکه خودروهای جمع آوری زباله منطقه قنات ناصری هم اکنون تعمیر شده است، اظهار کرد: تمامی زباله‌های این منطقه جمع آوری خواهد شد.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه ۲۳ ماشین حمل زباله پرس، وظیفه جمع آوری زباله‌های سطح شهر اراک را بر عهده دارند، ادامه داد: روزانه توسط شهروندان شهر اراک بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ تن زباله تولید می‌شود که خوشبختانه این مقدار حجم تولیدی زباله با تلاش‌های که مدیریت پسماند شهرداری اراک انجام داده، نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی ادامه داد: زمانی در سطح شهر اراک به غیر از منطقه کرهرود و سنجان ۱۳۰ تن زباله تولید می‌شد که با در نظر گرفتن این دو منطقه روزانه به ۳۷۰ تن می‌رسید.

قناتی گفت: تولید زباله برای هر نفر در کشور حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ گرم است که در اراک به ازای هر نفر در طول شبانه روز بین ۵۰۰ تا ۵۱۰ گرم زباله تولید می‌شود.

کد خبر 423232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.