خسارت کرونا به ۱۸۴ اثر نمایشی در اسفند ۹۸

اطلاعات جمع‌آوری‌شده از نمایش‌هایی که قرار است مشکلات‌شان با تعطیلی فعالیت‌ها در پی شیوع کرونا بررسی شود نشان می‌دهد در اسفند سال گذشته ۱۸۴ اثر نمایشی در تهران و در سالن‌های مختلف در حال اجرا بودند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، این اداره‌کل دومین گزارش خود را در رابطه با رصد و پیگیری شرایط و مشکلات گروه‌های نمایشی و تماشاخانه‌های خصوصی در وضعیت همه‌گیری بیماری کرونا منتشر کرده که در آن اشاره شده است بیش از ۱۸۰ اثر در تالارهای مختلف شامل تماشاخانه‌های دولتی، خصوصی، فرهنگسراها، سالن‌های سینما، مجتمع‌ها و هتل‌ها اجرا شده‌اند.

متن گزارش شماره ۲ اداره کل هنرهای نمایشی پس از بررسی شرایط موجود به شرح زیر است:

۱- با توجه به بند ۳ و ۴ اطلاعیه شماره یک مورخ نهم اردیبهشت‌ماه این اداره‌کل به آگاهی می‌رساند پس از بررسی و جمع‌آوری اطلاعات نمایش‌ها در فاز اول مربوط به شهر تهران با استناد به پروانه‌های صاد شده از سوی شورای ارزشیابی و نظارت این اداره‌کل، فهرست ۱۸۶ اثر در بیش از ۱۰۶ تالار نمایشی و همچنین ۳۰ برنامه سرگرمی‌های نمایشی احصا شده است. این اطلاعات در قالب فایل pdf به پیوست این خبر قابل دسترسی است.

۲- همچنین مجموعاً آثار ۵۸ گروه نمایشی برای فروردین و اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ متقاضی اجرا یا در آستانه دریافت پروانه اجرا بوده است که فهرست آن‌ها نیز در همین فایل pdf قابل مشاهده است.

۳- چنان‌چه نام اثری که پروانه اجرا دریافت کرده یا در آستانه دریافت پروانه بوده است در فهرست‌های منتشرشده قید نشده یا دارای مغایرتی است، صاحبان آثار مرتبط می‌توانند تا پایان وقت اداری روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه از طریق شماره ۶۶۷۲۵۳۱۴ با دفتر شورای ارزشیابی و نظارت تماس گرفته یا به این دفتر مراجعه کنند.

۴- تا ساعت ۱۱ امروز، دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۹۹ که این اطلاعیه تدوین شد به غیر از استان‌های اصفهان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام، تهران، آذربایجان غربی، خوزستان و فارس دیگر استان‌ها اطلاعات مربوط به اجراهای تعطیل‌شده اسفندماه یا برنامه‌های فروردین‌ماه را در پورتال‌های استانی ایران‌تئاتر بارگذاری نکرده‌اند و این فرصت تا آخر این هفته برای تکمیل اطلاعات مهیاست.

فایل فایل فهرست آثار نمایشی و سالن‌های اجرا

کد خبر 423224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.