نقش پارکینگ‌ها و خیابان‌ها در روزهای کرونایی

مقامات رسمی در شهرهای هوشمند در تلاشند فضاهای حمل و نقل شهری را به گونه‌ای طراحی کنند تا از این طریق به جنگ به ویروس کرونا بروند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد تغییرات زیادی در سراسر جهان شده است؛ بسیاری از مقامات رسمی و شهروندان تلاش کرده‌اند شرایط بحرانی ناشی از بیماری کووید -۱۹ را از دیدگاه‌های جدید مورد بررسی قرار دهند. ویروس کرونا زندگی همه مردم سراسر جهان را از جنبه‌های مختلف تحت تأثیر قرار داده است، از دور کاری‌ها گرفته تا رعایت فاصله یک متر و ۵۰ سانتیمتری از دیگران، همه و همه از تأثیرات گسترش بیماری کووید -۱۹ بر زندگی انسان است. افرادی نظیر پزشکان، نیروهای امنیتی، پرسنل درمانی و داوطلبان در نبردی بزرگ‌تر با کرونا این روزهای خود را سپری می‌کنند به امید اینکه هرچه زودتر همنوعان خود را از خطر نجات دهند. شهرهای هوشمند که مرکز شیوع ویروس کرونا هستند، با کمبود فضای کافی در بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران جدید دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی در بسیاری از موارد به کشورهای همسایه برای انتقال بیماران کرونایی پناه می‌برند.

ارائه راه‌حل‌های کارآمد

گزارشات حاکی است که از اواسط ماه مارس و با آغاز محدودیت‌ها، تقاضا برای محل پارک خودروها در سراسر ایالات متحده آمریکا تا ۹۰ درصد کاهش یافته است‌. این کاهش بی‌سابقه بسیاری از بخش‌های صنعتی نظیر فرودگاه‌ها و مناطق مسکونی شخصی را تحت تأثیر قرار داده است. از آن‌جا که این روزها بسیاری از مردم به صورت دورکاری مشغول به انجام فعالیت هستند، در نتیجه پارکینگ‌ها و خیابان‌های سراسر شهرهای آمریکایی خالی است و از دور چشم‌اندازی شبیه به شهر ارواح به وجود آورده است. به همین دلیل، کارآفرینان در تلاشند با ارائه طرح‌ها و ایده‌های جالب بیشترین بهره را از این مکان‌های خالی در این شرایط بحران بگیرند.

در شهر هرمیتاژ، واقع در ایالت پنسیلوانیا در ایالات متحده آمریکا، یک زن و شوهر پزشک تصمیم گرفتند پارکینگ بسیار بزرگ محل کار خود را به مکانی برای مراقبت و درمان بیماران خود اختصاص دهند. هدف این زوج آمریکایی از چنین ایده‌ای پیشگیری از مراجعه بیماران به محیط آلوده مطب‌ها و درمان آن‌ها در داخل خودروهای شخصی شأن بود.

کمبود تخت‌های بیمارستانی

ایالات متحده آمریکا به طوری کلی از ۹۲۴ هزار تخت بیمارستانی برخوردار است که در حالت عادی ظرفیت بیش از دو سوم آن‌ها پر است. با افزایش روزافزون بیماران مبتلا به ویروس کرونا هر روز کمبود تخت‌های بیمارستانی بیشتر حس می‌شود که همین امر چالش‌های زیادی را برای مقامات رسمی به وجود آورده است.

به همین دلیل، بسیاری از معماران تصمیم گرفته‌اند از فضاهای کم استفاده شهر نظیر پارکینگ‌ها بهره گیرند و این مکان‌ها را مجهز به تخت‌های بیمارستانی و سایر امکانات پزشکی مورد نیاز برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا کنند. البته برخی از مقامات رسمی شهرهای آمریکایی از پارکینگ‌های بدون استفاده به عنوان محل سکونت افراد بی‌خانمان نیز بهره گرفته‌اند. این در حالی است که بخش‌هایی از این پارکینگ‌ها نیز به محل استراحت پزشکان و پرسنل درمانی و بخش‌هایی برای قرنطینه افراد آلوده به بیماری کووید -۱۹ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افزایش تردد از طریق دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی

شهروندان آمریکایی برای حفظ فاصله اجتماعی با سایر مردم به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای ترددهای داخل شهری روی آورده‌اند. علاوه براین، افراد برای تنفس هوای تازه، افزایش فعالیت‌های جسمی، گذراندن اوقاتی خوش با اعضا خانواده خود و رهایی از خانه‌های بسته پس از روزها قرنطینه به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی مشغول شده‌اند. با این وجود، توجه به امنیت دوچرخه‌سواران و عابران پیاده در خیابان‌هایی که وسایل حمل و نقل موتوری در حال حرکت هستند، امری بسیار ضروری است.

بوگاتا، پایتخت کلمبیا، در لیست پرترافیک‌ترین شهرهای جهان قرار دارد که این روزها مردم آن علاوه بر ترافیک با مشکلات آلودگی هوا، بیماری‌های تنفسی فصلی و گسترش ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند. در اواسط ماه مارس مقامات رسمی بوگاتا تصمیم گرفتند مسیری به طول ۷۶ کیلومتر را به طور موقت به روی وسایل حمل و نقل موتوری ببندند و تنها به دوچرخه‌سواران و عابران پیاده اجازه تردد از این مسیر را بدهند تا از این طریق هم به مهار ویروس کرونا کمک کنند و هم آلودگی هوا را کاهش دهند.

با گسترش ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، بدون شک دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ایمن‌ترین وسایل حمل و نقل داخل شهری خواهد بود که از تراکم جمعیت و تماس افراد با یکدیگر جلوگیری می‌کند.

کد خبر 423201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.