تولید ضدعفونی‌کننده‌ سازگار با محیط زیست

یک شرکت فناور موفق به توسعه فناوری تولید ضدعفونی‌کننده‌های حاوی نقاط کوانتومی کربنی شده است؛ ضدعفونی‌کننده‌هایی که زیست‌ سازگار بوده و حساسیت‌های مواد الکلی را ندارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، اشکان شمالی، مدیرعامل این شرکت فناور گفت: وقتی مواد به صورت نقاط کوانتومی درمی‌آید، خواص سطحی جدیدی پیدا می‌کند که این خواص منجر به بروز رفتارهای تازه‌ای در آن‌ها می‌شود؛ کربن با کوچک شدن و قرار گرفتن در مقیاس نقاط کوانتومی، خواص آنتی‌باکتریال از خود به نمایش می‌گذارد که ما از این ویژگی برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کردیم.

وی افزود: نقاط کوانتومی کربنی با اتصال به ویروس و باکتری، موجب محدودیت فعالیت آن‌ها شده که این سرآغاز فعالیت ضدعفونی‌کننده است.

شمالی اظهار کرد: ما موفق به تولید نقاط کوانتومی با قیمت بسیار پایین شدیم؛ در نتیجه تولید مواد ضدعفونی‌کننده با استفاده از نقاط کوانتومی مقرون به صرفه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شیمی صنعت رشد سهند درباره مزیت‌های ضدعفونی‌کننده‌های حاوی نقاط کوانتومی گفت: نقاط کوانتومی کربنی زیست‌سازگار هستند و برای سلامت جامعه ریسک کمتری دارند.

وی افزود: از سوی دیگر این ضدعفونی‌کننده‌ها سرعت تبخیر بسیار اندکی داشته و در نتیجه ماندگاری بالایی روی سطح دارند. بنابراین بعد از ضدعفونی‌کردن سطح با این مواد، تا زمان طولانی می‌توان نسبت به پاک ماندن آن اطمینان داشت؛ همچنین فرار نبودن این ضدعفونی‌کننده‌ها موجب شده تا مشکلات تنفسی و پوستی در مصرف‌کننده ایجاد نکند.

وی تاکید کرد: هنوز زیرساخت‌ها برای استفاده از نقاط کوانتومی در صنایع مختلف در ایران فراهم نیست: ما از این نقاط‌کوانتومی در روان‌کار استفاده کرده و تأییدیه دانش‌بنیان را برای این فناوری دریافت کردیم.

شمالی از ظرفیت تولید یک تُن در روز کنسانتره‌ای خبر داد و افزود: این ضدعفونی‌کننده حاوی نقاط کوانتومی به قطع حلقه گسترش ویروس در جامعه کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 423193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.