اعتبارات تخصیص یافته مقابله با گرد و غبار کافی نیست

دبیر ستاد مقابله با گرد و غبار گفت: اعتبارات، یکی از ارکان مهم مقابله با گرد و غبار است و اگر اعتبارات ستاد، تخصیص داده نشود همه زحمات سال‌های گذشته نیز از بین خواهد رفت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی محمد طهماسبی اظهار کرد: امسال ستاد برای مقابله گرد و غبار درخواست ۱۰۰ میلیون یورو کرده اما مجلس فقط با ۲۰ میلیون یورو از آن موافقت کرده است که از همین مقدار نیز ۳۰ درصد صرف عملیات مرتبط با اصلاح و به‌روز رسانی شبکه انتقال و توزیع برق می‌شود و فقط ۱۴ میلیون یورو در اختیار این ستاد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات سال‌های گذشته مانند نهال‌کاری و دیگر عملیات پیشگیرانه همواره نیاز به نگهداری و ترمیم دارد، گفت: اعتبار امسال ستاد نه تنها به ما اجازه فعالیت جدید نمی‌دهد بلکه برای نگهداری و ترمیم فعالیت‌های گذشته نیز با کمبود اعتبار مواجه هستیم و از دولت می‌خواهیم تا از منابعی غیر از صندوق توسعه ملی برای این پدیده هزینه کنند.

از گونه‌های غیر بومی استفاده نشود

دبیر ستاد مقابله با گرد و غبار ادامه داد: نهال‌کاری و دیگر عملیات اجرایی مقابله با گرد و غبار به هیچ عنوان توسط این ستاد انجام نمی‌شود.

طهماسبی در خصوص برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر کاشت نهال‌های غیر بومی و مهاجم، اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع فعالیت‌های اجرایی مربوط به سیاست‌های ستاد مقابله با گرد و غبار را انجام می‌دهد البته این ستاد همواره به همه دستگاه‌های اجرایی توصیه می‌کند تا از گونه‌های غیر بومی استفاده نکنند.

کد خبر 423181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.