مهدهای کودک به قید فوریت بازگشایی شوند

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به فعالیت مراکز غیرمجاز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای نگهداری کودکان مادران شاغل، لازم است یا دورکاری مادران شاغل تمدید شده یا اینکه مهدها به قید فوریت بازگشایی شوند.

به گزارش ایمنا، سعید بابایی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه همه والدین امکان نگهداری کودکان به مراقب مطمئن را ندارند، بنابراین لازم است یا دورکاری مادران شاغل تمدید شود یا اینکه به قید فوریت نسبت به بازگشایی به قصد پذیرش فرزندان مادران شاغل اقدام عاجل صورت گیرد.

وی افزود: موسساتی هستند که در قالب قانونی اقدام به ارسال پرستار خانگی می‌کنند اما در این شرایط و با توجه به جامعه ۷۰۰ هزار نفری کودکانی که به مهدهای کودک می‌روند، به ویژه مادران شاغل در شهرها، نیاز است که مهدها با پروتکل‌های مراقبتی بازگشایی شوند.

بابایی به ایرنا گفت: به شرط وجود پرستار مطمئن نیز تمام خانواده‌ها از منظر اقتصادی شرایط سپردن کودکانشان را به پرستار ندارند.

کد خبر 423178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    سلام و احترام ،واقعا با بسته شدن مهدها بسیاری از زندگی ها فلج شده است و در این شرایط امکان سپردن کودکان به مادربزرگهایی که دارای بیماری زمینه ای هستند ممکن نیست،و دراین شرایط اقتصادی امکان حذف کار هم نیست و در بسیاری از مشاغل هم بستردور کاری فراهم نیست ،مادر می ماند با بسیاری از مسئولیت ها ی پر استرس و بلاتکلیفی .اگر قرار باشد کرونا باشد و هیچ تدبیری هم بکار نرود صورت مسئله یعنی زن شاغل حذف می شود که بار اقتصادی آن کودکان بی گناه را آواره تر می کند.