میراث فرهنگی انزلی به ثبت خانه‌های تاریخی بی‌توجه است

نایب رئیس شورای شهر بندرانزلی از بی‌توجهی میراث فرهنگی به بناهای تاریخی این شهر مانند ساختمان گراند هتل و خانه اقبال انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم برف چالانی در صفحه اینستاگرام خود با انتقاد از میراث فرهنگی بندرانزلی نوشت: "متاسفانه در هفته گذشته به بهانه تخریب خانه اقبال، برخی افراد در فضای مجازی بدون در نظر گرفتن اصالت خانواده اقبال، اقدام به توهین و جسارت به این خانواده محترم کردند که امروز شاهد اشک خانم اقبال در اثر بی حرمتی‌ها بودیم که جای بسی تأسف داشت.

به نظر بنده حفظ حرمت خانواده با اصالت اقبال بالاتر از خانه اقبال است. اما هیچکدام از این دوستان روشنفکر ما در فضای مجازی حتی یک‌بار نپرسیدند که چرا بعد از ۴۰ سال از عمر این نظام، تا کنون خانه اقبال توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت تاریخی نگردید؟ وظیفه ثبت آثار تاریخی اماکن با ارزش تاریخی بر عهده کدام نهاد است؟ خانواده محترم اقبال به عنوان مالک تا چند سال دیگر باید به انتظار بنشینند که شاید روزی در سال‌های دور، اداره میراث فرهنگ اقدام به ثبت این اثر و پرداخت قیمت آن به مالکین نماید؟

وظیفه خرید این املاک بر عهده سازمان میراث فرهنگی است نه شهرداری که متأسفانه تاکنون این سازمان به وظیفه خود عمل نکرده و صدای هیچکدام از انجمن‌های مردم نهاد و افراد منتقد در این خصوص درنیامده و هیچ اعتراضی نکرده‌اند. ساختمان گراند هتل در میدان گمرک که عملاً در حال فرو ریختن است و بسیاری از ساختمان‌های قدیمی دیگر که وضعیتی مشابه دارند. "

کد خبر 423169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.