مدیران ریسک اجرای پیاده‌راه فردوسی را نمی‌پذیرفتند

عضو شورای شهر سنندج بخشی از منتقدان به اجرای پیاده‌راه فردوسی را افرادی دانست که هرگونه اقدامی که باعث رونق این شهر و دیار شود را تحمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غریب سجادی در صفحه اینستاگرام خود به بهانه شروع عملیات "پروژە پیاده راە سازی خیابان فردوسی" نوشت: "چند روزی است خیابان فردوسی به منظور اجرای پروژه پیاده راه سازی مسدود شده، هر چند کلیت موضوع و ایده آن چند سالی ست مطرح بوده اما حساسیت موضوع باعث شد تا در سنوات گذشته در همان وادی اول اجرایی شدن آن غیر ممکن و البته بی فایده جلوه داده شود و مدیران شهری و استانی قبلی این ریسک را نپذیرفتند.

با شروع عملیات اولیه اجرایی این پروژه از همان روزهای اول موافقان و مخالفان خاص خود را داشت هر چند در این نوشتار قصد ورود به مباحث کارشناسی مدافعان و مخالفان موضوع که بعضاً در صلاحیت علمی اینجانب نیست را ندارم اما ذکر این موضوع برای روشن شدن برخی زوایای نیت منتقدین و مخالفین ضروری به نظر می‌رسد.

با یک رصد ساده می‌توان مخالفین این پروژه را در سه دست کلی تقسیم کرد. دسته اول افرادی هستند که همیشه به خود اجازه می‌دهند در تمامی موارد دخالت کنند و معمولاً چون تریبون‌های مختلف در اختیارشان است هدفشان نه خیرخواهی برای مردم شهر است و نه رفع ایرادات پروژه بلکه هدفشان استفاده ابزاری از جو ایجاد شده و تخریب مدیران و مدافعان این پروژه است یقیناً این افراد چون اصل هدفشان چیز دیگری است حتی اجرایی کردن انتقادهایشان نمی‌تواند باعث همسو کردن و یا اقناع آن‌ها شود در یک کلام این افراد هر گونه اقدامی که باعث رونق شهر و دیارمان شود را تحمل نمی‌کنند پس بحث و دیالوگ با چنین افرادی از اساس بی فایده است.

دسته دوم افرادی هستند که اطلاعات درستی از هدف و روند پروژه ندارند به عنوان مثال خیلی‌ها فکر می‌کنند شهرداری قصد دارد پیاده راه فردوسی را قطعه بندی کرده و با نصب دکه‌های متعدد بفروشد و … قاعدتاً در این بخش وظیفه ماست که با ایجاد راه‌های ارتباطی با مردم زمینه پاسخگویی به سوالات آنها به عنوان یک حق شهروندی را فراهم نمائیم.

اما دسته سوم افراد و کارشناسان دلسوزی هستند که دلیل انتقاد و حتی مخالفتشان دارای پشتوانه کارشناسی و فنی است یقیناً نمی‌توان منکر شد که این پروژه همانگونه که دارای نقاط قوت می‌باشد نقاط ضعف و فنی فراوانی دارد که باید زمینه و بستری فراهم شود تا از زبان کارشناسان و اهل فن و در محیطی آرام و البته به نیت رفع ایرادات، حرف و سخن آنها شنیده شود شاید امکان رفع تمامی ایرادات نباشد اما یقیناً می‌توان با هم اندیشی با صاحب نظران در این بخش ایرادات را به حداقل رساند…"

کد خبر 423151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.