۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
بهترین شهرها برای مهاجران اروپایی

براساس گزارش جهانی کیفیت زندگی، کپنهاگ و برن بهترین شهرهای قابل سکونت برای مهاجران اروپایی هستند که به‌منظور تجربه بهترین کیفیت زندگی به خارج از کشورهای خود رفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بنابر آخرین گزارش سالانه متخصصان اتحادیه بین‌المللی مهاجرت (ECA) در زمینه رتبه‌بندی موقعیت مکانی، باتوجه به عواملی هم‌چون هوای پاک، امکانات مناسب و پایین بودن میزان جرم و جنایت، کپنهاگ و برن عنوان قابل‌سکونت‌ترین شهرهای جهان را به خود اختصاص داده‌اند درحالی‌که شهرهای انگلیسی همواره در جایگاه‌های پایینی لیست جذابیت و میل به سکونت برای مهاجران اروپایی قرار دارند، البته به جز ادینبورگ که در لیست ۲۰ کشور برتر، جایگاه نوزدهم را به‌طور مشترک با استکهلم سوئد حفظ کرده است. بااین‌حال لندن به دلیل امتیازات پایین در زمینه امنیت شخصی و وضعیت آلودگی در رتبه ۴۷ در لیست قرار دارد.

سیستم رتبه‌بندی موقعیت مکانی ECA به‌طور عینی بسیاری از عوامل را ارزیابی می‌کند تا یک ارزیابی کلی از کیفیت زندگی در بیش از ۴۹۰ مکان در سراسر جهان ارائه دهد. این سیستم ارائه‌دهنده دانش، اطلاعات و فن‌آوری پیشرو در بازار است که مشاغل را قادر می‌سازد تا برنامه‌های بین‌المللی سیستم‌های پاداش خود را مدیریت کنند و در همکاری با هزاران مشتری در تمامی قاره‌ها، مجموعه کامل و یکپارچه‌ای از داده‌های باکیفیت، نرم‌افزارهای تخصصی، مشاوره و آموزش ارائه می‌دهد.

بینش‌های بی‌نظیر این سیستم مشتریان را برای گردآوری با ارزش‌ترین منابع و سرمایه‌های خود یعنی مردم راهنمایی می‌کند، دنیای پیچیده مهاجرت‌های بین‌المللی را ساده می‌سازد و در هر زمان تخصص و پشتیبانی لازم برای اتخاذ بهترین تصمیم را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد.

ECA به‌طور سالانه شهرهای مختلف جهان را به لحاط عوامل مختلف زندگی از جمله در دسترس بودن خدمات درمانی، مسکن و امکانات، جداسازی، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و امکانات تفریحی، زیرساخت‌ها، شرایط آب و هوایی، امنیت شخصی، تنش‌های سیاسی و کیفیت هوا مورد سنجش و بررسی قرار می‌دهد تا به یک ارزیابی عادلانه و مداوم از دشواری‌های مهاجران در تطابق با شرایط جدید دست یابد.

برای مثال آلودگی و بالا بودن میزان جرم و جنایت و تهدیدات تروریسم از جمله عواملی است که بر سکونت‌پذیری در شهرهای مهم انگلیس مانند لندن، منچستر، بلفاست و گلاسکو تأثیر منفی می‌گذارد. با این‌حال اروپایی‌هایی که به‌دنبال نقل مکان به کشوری جدید به‌منظور رونق کسب و کار و یا عزیمت به خارج از کشور هستند، می‌توانند در بسیاری از مناطق ایرلند، سوئیس، هلند، آلمان یا نروژ انتظار شرایط مناسبی برای زندگی را داشته باشند. این کشورها در لیست ۲۰ کشور برتر جهان به لحاظ سکونت‌پذیری قرار دارند.

البته شهرهای کانادا نسبت به بسیاری از همتایان اروپایی خود امتیازات بهتری دریافت کرده‌اند. برای مثال شهرهای تورنتو و ونکوور در لیست دارای بالاترین جایگاه در میان شهرهای غیراروپایی هستند و پایتخت‌های مهم اروپایی مانند مادرید، برلین و حتی لندن را در این زمینه به رقابت می‌طلبند.

علی‌رغم مسافت طولانی، شهرهای کانادایی همواره کیفیت بالایی از زندگی را برای مهاجران اروپایی خود فراهم آورده‌اند. نقل مکان شاهزاده هری و مگان مارکل به کانادا نیز نقش بسزایی در درخشش بیشتر این کشور به‌عنوان قابل‌سکونت‌ترین مکان غیراروپایی برای مهاجران اروپایی داشته است. انتخاب کانادا برای تربیت خانواده جدید خود توسط این دو نفر بدین معنا است که آن‌ها میزان پایین جرم و جنایت، امکانات عمومی مناسب و کیفیت هوا خوبی را تجربه خواهند کرد.

شهرهای اروپای شمالی در مکان‌هایی مانند اسکاندیناوی، هلند و سوئیس به‌طور مداوم امتیازات خوبی در راستای قابل سکونت بودن برای مهاجران به ثبت رسانده‌اند، اتصالات عالی حمل و نقل، استانداردهای مراقبتی و بهداشتی بالا، ثبات طولانی‌مدت سیاست و غیره همگی شواهدی بر این ادعا هستند که مهاجران از دیگر بخش‌های اروپا به آسانی می‌توانند با این مکان‌ها سازگار شوند.

چهار شهر هلند و چهار شهر سوئیس همچنان جایگاه‌های خود در لیست را حفظ کرده‌اند و شهر زیبای صنعتی آیندهوون که به‌عنوان مرکز طراحی و فن‌آوری شناخته می‌شود نیز باوجود صعود به یک مکان بالاتر همواره در میان پنج شهر نخست لیست قرار دارد.

دوبلین نیز برای دومین سال متوالی در میان ۱۰ شهر اول لیست قرار گرفت و دوباره جایگاه مشترک نهم را به خود اختصاص داد. این شهر به دلیل برخورداری از مزایای یک شهر بزرگ و داشتن مدیریت مناسب برای جلوگیری از جنبه‌های منفی زندگی به یک مرکز محبوب برای مهاجران سراسر جهان تبدیل شده است.

پایتخت ایرلند امتیازات بالایی در زمینه زیرساخت‌ها و فرهنگ دریافت کرده و وضعیت میزان جرم و جنایت و کیفیت هوا در آن از بسیاری از دیگر مناطق مهم اروپا بسیار بهتر است.

کد خبر 423143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.