توزیع ۶۰ بسته معیشتی در بین کارگران پره‌سر

شهردار پره‌سر گفت: شهرداری روز گذشته ۶۰ بسته معیشتی در قالب طرح کمک مومنانه در بین کارگران آسیب دیده از ویروس کرونا در این شهر توزیع کرده است و این اقدام خیرخواهانه تداوم خواهد داشت.

شهرام شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با شیوع کرونا در اوایل اسفندماه سال گذشته مدیریت شهری پره‌سر در اولین اقدام برای پیشگیری از ابتلای شهروندان به این بیماری با نصب بنر بر روی تابلوهای محیطی اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضای مجازی را دستور کار قرارداد.

وی افزود: نیروهای خدمات شهری شهرداری طبق برنامه زمان بندی شده، به طور مستمر طی دو مرحله در صبح و بعدازظهر به تفکیک کلیه محلات، معابر و اماکن عمومی، سرویس‌های بهداشتی، دستگاه‌های خودپرداز، مخازن زباله، ادارات، بانک‌ها، مراکز تجاری و درمانی و کلانتری این شهر را با بکار گیری یک دستگاه خودروی آتش نشانی و سمپاش های دستی ضد عفونی کرده اند و این اقدامات تا قطع چرخه انتقال ویروس کرونا تداوم خواهد داشت.

شهردار پره‌سر خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه _۶ فروردین‌ماه معابر و خیابان اصلی این شهر توسط قرارگاه پدافند زیستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همکاری شهرداری ضدعفونی و گندزدایی شد.

شهابی یادآور شد: از اسفندماه سال گذشته به منظور جلوگیری از تجمع و حفظ سلامت شهروندان، بازار هفتگی (سه‌شنبه بازار) پره‌سر تعطیل شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت شهرداری با همکاری یک شبکه نیکوکاری و کمک خیرین، ماسک به ارزش ۹۰ میلیون ریال خریداری و در بین شهروندان توزیع کرده است.

شهردار پره‌سر اضافه کرد: به منظور سلامت نیروهای خدمات شهری و پاکبانان نیز در این مدت روزانه ماسک و دستکش، هر هفته یک قالب صابون و یک مرحله سبد معیشتی همراه با اقلام بهداشتی در بین آنان توزیع شده است.

شهابی ادامه داد: در این شهر تاکسی درون شهری وجود ندارد، اما به رانندگان خودروهای برون شهری که از شهر پره‌سر اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند، رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه در مقابل ویروس کرونا توصیه شده است.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری یک دستگاه خودروی حمل اموات برای جابجایی فوتی‌های مشکوک به بیماری کرونا آماده کرده و با توجه به اینکه روستا در حوزه اختیارات شهرداری نیست، اما در این مدت ۹۹ درصد اقدامات تدفین شهر و بخش پره‌سر به صورت رایگان بر عهده شهرداری بوده است.

شهردار پره‌سر اضافه کرد: کلیه مراحل کفن و دفن کاملاً شرعی و بهداشتی توسط شهرداری، بخشداری با همکاری سپاه، نظارت شبکه بهداشت و درمان و روحانیون انجام می‌شود.

شهابی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، شهروندان برای حفظ سلامت خود و دیگران، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را جدی بگیرند و از رهاسازی دستکش و ماسک یکبار مصرف در معابر و امکان عمومی جدا خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 423128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.